wat is een vertrouwelijke chinese site om een Laptop te kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je via een Chinese site een laptop gaan kopen als ik vragen mag?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het goedkoop is. Logisch toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke logisch, maar ook volstrekt onbetrouwbaar, zullen weinig vertrouwelijke, goedkope sites zijn vrees ik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan je dan wel chinees?
Cryofiel
12 jaar geleden
Waarom moet de site vertrouwelijk zijn? Is het geheim dat je een laptop wilt kopen? Zelf zou ik liever een betrouwbare site kiezen dan een vertrouwelijke site.

Antwoorden (2)

Een chinese website kan best betrouwbaar zijn, en de laptop ook. Maar ook met betrouwbare laptops is weleens iets mis. Als je in de garantieperiode een defect wilt laten verhelpen, zul je 'm weken kwijt zijn. Bovendien lijkt het mij nauwelijks mogelijk om te achterhalen of een bepaalde chinese site betrouwbaar is, omdat niemand daar zijn laptop koopt. Er zijn dus ook geen ervaringen.

Op chinese sites moet je kleine dingen kopen van 1 of 2 Euro. Als dat niet aankomt, ben je tenminste geen honderden Euro's kwijt. Een site in Nederland kan ook onbetrouwbaar zijn, maar daar heb je tenminste nog enige mogelijkheid om er achteraf iets aan te doen. Je recht gaan halen in China is een hele onderneming, en de praktijk zal zijn, dat als er ergens iets misgaat, je je geld kwijt bent. Niet doen dus. Er zijn genoeg winkels en websites in Nederland of Belgie, waar je heel goedkoop aan een laptop kunt komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten het feit dat je moet opletten bij welke site je de laptop koopt zul ook goed moeten opletten of er nog kosten zijn bij de douane, invoerbelasting