Hoe kan ik een pdf bestand bewaren als pdf bestand?

Op internet vind ik wel eens pdf bestanden. Deze pdf bestanden wil ik graag als pdf bestand opslaan op mijn computer. Maar dit lukt mij niet.
Een voorbeeld van wat ik zou willen opslaan: http://journals.fcla.edu/jon/article/view/66024

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Jouw voorbeeld is een internetpagina en geen pdf-bestand.

Deze kun je echter wel als pdf-bestand opslaan. Je moet dan een PDF-printer downloaden en dan print je het bestand naar die printer. In plaats van printen op papier wordt er dan een pdf aangemaakt.

Zelf gebruik ik altijd CutePdf, maar er zijn er nog veel meer, gewoon even googelen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Crap, te vroeg geblaat, ik zie nu dat er onderaan de tekst staat dat je kunt klikken voor de hele tekst in pdf.

Als ik dat doe, dan opent er inderdaad een pdf-bestand.
Nu vermoed ik dat jij het bestand opent in Chrome, als je het namelijk opent in Firefox of Internet Explorer, dan staat er een balk bovenin met het bekende diskettetje erop waarmee je hem kunt opslaan.

In Chrome komt er een pop-up balkje in beeld als je met je muis richting Windows-tijdsaanduiding (rechts onderin dus) gaat.
Zie afbeelding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk bedankt! Je had inderdaad dat ik het in Chrome opende!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je had inderdaad gelijk*

Andere antwoorden (5)

Je moet dan kiezen voor printen. En als je in je printermenu bent kiezen voor printen naar bestand.
Dan kun je het opslaan.

Maar sommige bestanden op internet zijn beveiligd tegen opslaan, die zul je dus moeten printen en dan scannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze maken er een beetje een rommeltje van op die site.
Scroll naar beneden en download het bestand. Dat geeft geen problemen. Dan staat het op je computer, maar het vreemde is dat het een TXT bestand is. Als je dat opent, krijg je alleen maar onleesbare rommel op je scherm.

De truc is, om even de extensie .TXT in .PDF te veranderen. Als je dat doet, kun je het bestand prima lezen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit zou inderdaad ook kunnen. In iedergeval bedankt!
Je drukt op de link: PDF op de internetpagina. Als het PDF-bestand is geopend in je browser verschijnt er rechts onderin een balkje met inzoomen, uitzoomen, spreiden, opslaan, uitprinten etc. Je klikt dan op opslaan en dan is het klaar. Let op; dit gaat alleen bij Google Chrome zo.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar dan sla je het op in een text document. En ik wil het juist in pdf:)
Bovenaan staat een opslaan knopje (Floppy) langs het print knopje.
Of er rechts op klikken en dan doel opslaan als.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij rechtstreekse link naar het bestand op betreffende webpagina: Klik met rechtermuisknop op het bestand (snelmenu). Kies "link opslaan als.." (oid, afhankelijk van browser en taalinstelling) en dan wordt het bestand opgeslagen op je eigen computer onder zelfde naam of evt. zelf te kiezen naam.. (NB geldt ook voor andere bestandstypes zoals mp3, doc, etc..)