Ik voel me bedreigd door een persoon; kan ik diens mobiele nummer/mail blokkeren voor het erg problematisch word?

Ik voel me niet veilig (ben echt angstig, om gegronde redenen) en wil geen contact meer. Deze persoon wil dat echter wel met mij.

Een jaar geleden kon het blokkeren van een mobiel nummer niet, lees ik in de antwoorden bij deze vraag; http://www.goeievraag.nl/vraag/nummers-mobiele-telefoon-blokkeren.41458

Kan ik bij hotmail en gmail iemand blokkeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Moet zeker kunnen! Als u het niet via een instelling op jouw gsm toestel kan dan kan het zeker via u provider.
Ik zou gewoon even bellen en contact opnemen met u provider en hen vertellen over welk nummer het gaat.
Maar de persoon kan natuurlijk ook met een ander nummer gaan bellen!
Wordt het zodanig dramatisch dan raad ik u aan om even aangifte bij de politie te doen.
Email adres is ten allen tijde blokkeer baar!
grtz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan mails en mail-adressen als ongewenst markeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan mobiele nummers wel blokkeren (mits ze anoniem zijn.) En het is afhankelijk van jouw mobiel.
Er zijn applicaties te downloaden die dat voor jouw kunnen doen. Of je neemt contact op met je provider.

Emails blokkeren kan je ook doen, zie bronnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik vond dit op een site:
Misschien helpt het.
//////
Ik heb dit es een keer gedaan:

Elke keer opnemen, en dan op een papiertje opschrijven:
Datum en Tijd van opname vb: 23 Dec 2003 21:38
Wat hij/zij heeft gezegd vb: stil gebleven, niks gezegd
Tijd van ophangen vb: 23 Dec 2003 21:39

Als je er 10 van hebt 'verzameld' binnen een paar weken. Dan wordt dit beschouwd als stalken.

En dit opsturen naar je telefoonmaatschappij ( Ben, DutchTone, enzo ). En zeggen dat je wordt gestalked, of lastig gevallen wordt.

Ze gaan checken in hun database of het echt is gebeurt ( deze telefoontjes ) en sturen dan een brief naar degene .

////
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit doen ze alleen maar als er bedreigingen zijn en hoe bewijs je dat je telefonisch bedreigd wordt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat dat zij/hij gegronde reden heeft. Ik weet de situatie niet waarin zij/hij zich in bevind. Maar het is een optie. Plus ik nam het ook alleen maar over van een site hoor. En zoals ik eerder al had vermeld bestaan er 'blacklist' applicaties voor mobiele telefoons die de nummers kunnen blokkeren dus dat is ook een optie. Of wat ook kan helpen: Neem op, leg het toestel vlak bij een luidruchtige plek. Zoals een luidspreker. Op deze manier zal diegene het na een tijdje ook niet meer leuk vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schreef mijn reactie omdat ik ook telefonisch werd lastig gevallen,ik wist niet wie het was en er werd niets gezegd,op één keer na,toen werd er gescholden. Ik ben in het totaal 20 X gebeld en meestal s'nachts,alle tijden en datums genoteerd,ik heb hierop m'n provider gebeld,maar zij konden niets doen omdat ik niet bedreigd werd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm, okay. Dat is rot. Ik heb het zelf 1 keer mee gemaakt door een klasgenoot van me en heb toen me telefoon bij me speakers gelegt en muziek gedraaid. Dat deed ik elke keer dat ie belde, na 4 keer hield het op. Maar heb je meerdere keren contact gehad met je provider? Sommige kunnen het minder serieus nemen als een ander. En nogmaals ik had het ook maar van een forum afgehaalt dat uit 2003 komt en diegene had het zelfde soort probleem en voor hem konden ze wel helpen blijkbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ligt het eraan welke provider je hebt,maar men kon alleen iets doen bij bedreigingen.
Ook bij de politie geweest en ook zij konden niets doen,ik moest hiervoor bij m'n provider zijn. En dit alleen maar omdat er geen bedreigingen zijn geuit.
Je zou bijna de volgende keer als het weer gebeurd gewoon zeggen dat je wel bedreigd bent om je provider aan het werk te krijgen want s'nacht's gebeld worden is ook geen pretje. Ik heb na een aantal weken een ander nummer genomen en toen was het gelukkig afgelopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, soms is het beter en goedkoper om dan gewoon een nieuw nummer te gebruiken. En voor s'nachts gewoon je telefoon uitzetten heb je er ook geen last meer van. Tenzij je op elk moment van de dag beschikbaar moet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oops sorry moest tenzij zijn. Blijft moeilijk.......
Inderdaad, anonieme nummers zijn niet te blokkeren.
je kan inderdaad een telefoonnummer blokkeren maar wat je ook kan doen is hiermee naar de politie gaan ,als jij namelijk gegronde redenen hebt om bang te zijn voor de persoon kan de politie er zeker wat mee