ik wou dat ventilatortje in mijn computer schoonmaken dus haalde ik hem eruit nu doet mijn computer het niet meer wat moet ik doen?

ik heb er 3 1 heb ik eruit gehaald en die draait niet meer en de andere heb ik er niet uitgehaald maar draait ook niet meer de derde kab ik er niet uithalen en draait wel.
als ik de stekker eruit trek draaien ze wel ineens eveb.
de computer kan wel aanik hoor ook dat ie bezig is maar op het beeldscherm staat dat er geen verbinding is.

Toegevoegd na 6 uur:
ik weet het al denk ik.
aan de onderkant zit een soort plastic vierkantjes met tientallen kleine pinnetjes. een paar van ze zijn verbogen. zou dat het kunnn zijn?
dat 4 kantje zit vastgeplakt aan de cooler met een soort witte lijm, je kan m gewoon weer terug plakken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je moet voortaan gewoon je stofzuiger pakken, op een lage stand zetten en voorzichtig stofzuigen. Werkt ideaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult in ieder geval eerst moeten kijken of alle kabels goed zijn verbonden (zoals de IDE).

Wat staat er eigenlijk precies op je monitor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
had je de ventilatoren wel van de voeding/moederbord los gekoppeld? als je ze te hard rond gaat draaien gaan ze werken als dynamo, waardoor ze juist een stroompje afgeven i.p.v. opnemen. Het kan dus zijn dat je kortsluiting hebt veroorzaakt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok laten we eerst bepalen welke je er uit hebt gehaald
Als het die op je cpu is dan is dat ernstig

Heb je het kabeltje wel weer opnieuw aangesloten ?
zit hij misschien verkeerd er op ?
of op verkeerde aansluitpunt ?

ik vermoed dat er eentje op je videokaart zit en die werkt dus waarschijnlijk niet meer ?
vandar dat ook de beeldscherm niets meer doet

en die derde die wel draait zit of in je voeding of op de achterkant ?
draait de 4de in je voding wel ?

Ik vrees dat je CPU dan is door gebrand

kan je de pc weg gooien helaas

maak desnoods even een foto en wijs aan welke het wel en niet doen

maar ik vrees het ergste zo te horen
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan wel een foto uploaden maar ik denk niet dat je er veel aan hebt