Extra RAM of betere processor?

Ik ben van plan de Dell XPS 17 te kopen, met een standaard i7 2630QM, 2,00 (turbo boost tot 2,90) GHz processor, die ik voor 85,- zou kunnen upgraden naar een i7 2630QM, 2,70 (turbo boost tot 3,40) GHz processor.
Ook heeft deze een RAM van 4GB DDR3 1333Mhz, die ik zou kunnen upgraden naar een 6GB voor 56,-.
videokaart: 3GB NVIDIA GeForce GT 555M

Het is de bedoeling dat hier de Sims 3 met allerlei uitbreidingspakketten op wordt gespeeld, veel mee wordt ge-internet't (denk aan youtube, mail etc.), tekstverwerker voor verslagen etc, en ge-msn't.

Mijn vaag is nu; zijn die uitbreidingen van RAM of processor nodig, en zo ja; is het beter om in dit geval de RAM of Processor te upgraden? (ivm beperkt budget kunnen ze helaas niet allebei worden geüpgradet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat u niet direct dacht aan een six core processor.

Antwoorden (9)

Voor de doeleinden die jij noemt, lijkt het mij compleet onzinnig om te upgraden. Als ik dan toch moest kiezen, zou ik voor het extra geheugen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze computer is inderdaad al erg krachtig en heeft echt geen upgrade nodig. je kunt wel eventueel upgraden naar 8gb RAM geheugen maar voor de rest is deze computer prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke Windows ga je er op zetten? Want sommige versies van Windows kunnen 4 GB max aan, zonde om dan meer te halen.
En voor wat je er op wilt doen is de pc al sterk genoeg.
Je kunt de processor upgraden, dan kun je beter meerdere dingen tegelijk doen, vind ik persoonlijk altijd fijn.
Kimath
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Waarom een min?
Ik zal voor een nieuwe processor gaan en videokaart. Persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sims en tekstverwerking?

Overkill dus.
Ik zou gewoon geld in mijn zak houden en er wat lekkers voor bij de koffie van halen!
12 jaar geleden
Een i7 is een goede processor. Heb hem zelf ook. Als je zou moeten kiezen, ga dan voor extra werkgeheugen, je kan goedkoop verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hou je geld in je broekzak en koop niks extra's. de PC die je hier omschrijft kan al die taken met gemak aan! als je toch wilt/moet upgraden zou ik voor het RAM geheugen gaan, gezien dit nu je bottleneck is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad je heb nu al een pc die je in overvloed overkill geeft
hou je centen in je zak.

Als het echt in je zak brand doe dan maar geheugen
maar ik zou het zo al niet doen.

ik weet niet wat voor monitor je hebt maar investeer dan daar in.
die blijft ook al zou je later een andere kast kopen
capthavoc
12 jaar geleden
Ze zijn allebei ruim voldoende voor wat je wilt. Ik zou ze geen van beide upgraden, maar als ik een optie mag aandragen: Ik zou een betere koeling kiezen. De standaardventilatoren van fabrieks-PC's zijn vaak niet zo best als je gamet, wat uiteindelijk funest is voor je videokaart en/of processor.

Steek die 60 of 80 euro in een goede airflow en je zult veel langer plezier hebben van je pc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, ik zie nu dat het om een laptop gaat. Dan wordt koeling wat lastiger, maar alsnog zou ik daarvoor kiezen ipv de RAM of proc.