is het het internet of de laptop?

als ik filmpjes kijk op i-net op de laptop stopt het af en toe met spelen. Niks reageert meer en je hoort een raar geluid. net als een cassettebandje dat vastloopt (weet iemand eigenlijk nog wat dat is?? :P ) ik druk dan een paar keer Ctrl Alt Del, of het helpt weet ik niet maar ineens begint het weer te lopen en taakbeheer wordt gestart. Als ik dan iets wil typen lijken de toetsenbord instellingen helemaal veranderd, geen enkele letter staat onder de juiste toets.
Ik wil dan bijvoorbeeld www.goeievraag.nl typen, maar dan staat er dit: ###&YT(I%$

Als ik de lap opnieuw opstart is alles weer normaal. Wat gebeurt hier? Loopt het internet vast of is er iets met de laptop?

Toegevoegd na 13 minuten:
ik heb een plaatje toegevoegd van taakbeheer. Ik ben zoo slecht met computers ik heb geen idee of het CPU wel of niet goed werkt? Naar mijn idee ziet het er niet overbelast uit. Wat heeft dit probleem voor gevolgen op lange termijn? Kan ik beter een nieuw apparaat kopen? ik heb geen idee van prijs kwaliteit verhoudingen. dit os een Acer 7715Z van gekocht Juni '10

Toegevoegd na 1 dag:
ik zet me laptop nooit op schoot, hij staat altijd op tafel op een mount, dus er komt altijd lucht onder. Bovendien zit er een usb ventilator in die naar behoeven aan en uit gezet kan worden.

Toegevoegd na 2 dagen:
ik heb zon ventilator die zit standaard in de mount. Ik doe hem nu vaker aan :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet de event-logs even bekijken of er fouten in staan.

"het rare geluid" kan een ventilator zijn die niet helemaal goed meer werkt... Filmpjes kijken is behoorlijk belastend voor een computer, dus daar krijgt ie het (letterlijk) warm van. Dus het Internet loopt niet vast, maar de koeling werkt ws niet goed. En.... zet je laptop niet op schoot !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt! mijn laptop heeft hier ook last van... zodra ik hem op schoot neem... sinds kort heb ik nu een speciaal extra ventilator gekocht waar me laptop op staat.
hij draait hierdoor ook gelijk een stukken sneller!

Andere antwoorden (2)

Dit moet wel de laptop zijn, als het internet 'vastloopt' laadt gewoon geen internet pagina meer, en werkt de rest van de laptop wel. Misschien wordt er teveel CPU gebruikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Installeer CCleaner en laat het je computer opschonen, gebruik ook de Register om schoon te maken;