Waarom speelt windows media player geen dvd's meer af op mijn laptop?

Ik heb windows 7 home. Video's en filmpjes speelt hij nog wel af, maar dvd's ineens niet meer. Als ik een dvd wil afspelen zegt hij dit: Kan de dvd niet afspelen omdat er geen compatibele dvd-decoder op de computer is geïnstalleerd. Wat moet ik doen? Heb al Cyberlink Powerdvd geïnstalleerd maar die loopt gelijk vast aan het begin...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je een codec mist of per ongeluk hebt verwijderd. je kunt ze op de volgende site vinden en misschien is het probleem dan wel opgelost!

http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Mega_Codec_Pack.htm

Toegevoegd na 2 minuten:
een codec moet je als een codetaal zien. Een MP4 video bijvoorbeeld heeft een andere codering dan bijvoorbeeld avi.

In mensentaal: door de codecs te installeren maak je de computer slimmer, want hij beschikt als het ware over meer kennis! :P Alsof je een mens in 1 minuut 10 nieuwe talen aanleert!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je ook kan doen is.
Zeggen dat hij binnen in DVD-map kijkt. Dan staat er vgm een map genaam VIDEO-DS en AUDIO-DS. (ik kan me vergissen, maar hier lijkt het op.) In VIDEO-DS zit dan de film in een aantal delen.
Probeer die eens direct af te spelen met windows media player, als die dat niet doet kun je ook altijd VLC media player downloaden, die speelt bijna alles af.
succes.