Waarom verkoopt Opus geen lege dvd's meer? En wie weet er een alternatief?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt waar? Dat is nieuw voor mij. Opus was mijn vaste adresje.

Het beste antwoord

Geen idee maar als alternatief zou ik eens kijken naar een HDD oplossing. Werkt naar mijn idee goedkoper per GB, effectiever (zoekfunctie) en geen gezeul met schijfjes meer die beschadigen en om de paar jaar opnieuw moet branden. Als je het echt voor films doet icm met een fysieke mediaspeler.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hierom dus (van de site):

Naar aanleiding van een uitspraak van het Hof van Justitie van de EU van 16 juni 2011 is Opus onmiddellijk gestopt met de verkoop van blanco CD's en DVD's aan Nederlandse klanten.

Toegevoegd na 8 minuten:
2000 GB / 5GB(afgerond in voordeel DVD)
400 DVD's 100 DVD's=20 euro dus 80 euro
2TB HDD = 60euro
HDD kan je steeds opnieuw gebruiken, DVD kan je gelijk weggooien als je hem niet meer gebruikt. DVD's gaan zelden volledig vol dus nog meer verlies.

De hamvraag waarom zou je nog DVD's willen? Of je moet veel dingen branden voor anderen, anders zou ik een HDD kopen.

Toegevoegd na 14 uur:
!! Lees de reactie even, er is geen rekening gehouden met de levensduur van HDD's dus meer rekenwerk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 terrabyte is 1810 gigabyte.
een dvd is 4.7 gigabyte.
100 dvd's = 12-15 euro (ligt aan het merk).
2 TB = 55 euro.
van elke 100 dvd's zijn er 2-3 kapot.
een gebrande dvd gaat rotten na 10-15 jaar, een geperste na zo'n 30 jaar.
een hdd gaat 5-8 jaar mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie van het verschil in levensverwachting HDD/DVD die had ik zeker niet in mijn berekening meegenomen. Als je trouwens zegt 2TB=1810GB moet je ook zeggen DVD=4.4GB. Eigenlijk is het al weer een hele tijd 2TB=2000GB en DVD=4.7GB. Heb naar 5 afgerond zodat het lekker rekende. En wil je even linken naar een HDD van 2TB van 55 euro? Maar we gaan met de kennis van nu weer even rekenen. 2000/4.7=425stuks =51-63.75 euro
2TB=55 euro Dan wordt branden aantrekkelijker zeker als je nagaat dat DVD's een 2x langere levensverwachting hebben. Ik weet niet hoe het zit met HDD's die je na vullen op een afgeschermde plek legt, zullen die veel langer meegaan?

Andere antwoorden (3)

Bij de action heb je goeie ;-) als alternatief
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben een rechtzaak verloren. Ze zouden nu ook kopieerheffing over lege dvd's in rekening moeten brengen aan de klanten hetgeen de dvd's net zo duur maakt als in NL.

Eenn alternatief is om zelf naar duitsland te gaan en ze daar te kopen. Er zijn ook nog wel wat andere aanbieders op het internet te vinden maar ik geloof dat ik die hier niet mag noemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt inmiddels een antwoord gekregen op je vraag waarom Opus geen dvd's meer mag leveren. Als alternatief kun je je dvd's bestellen bij BigDennis, zie link.