Waarom verkoopt Opus geen lege dvd's meer? En wie weet er een alternatief?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Geen idee maar als alternatief zou ik eens kijken naar een HDD oplossing. Werkt naar mijn idee goedkoper per GB, effectiever (zoekfunctie) en geen gezeul met schijfjes meer die beschadigen en om de paar jaar opnieuw moet branden. Als je het echt voor films doet icm met een fysieke mediaspeler. Toegevoegd na 1 minuut: Hierom dus (van de site): Naar aanleiding van een uitspraak van het Hof van Justitie van de EU van 16 juni 2011 is Opus onmiddellijk gestopt met de verkoop van blanco CD's en DVD's aan Nederlandse klanten. Toegevoegd na 8 minuten: 2000 GB / 5GB(afgerond in voordeel DVD) 400 DVD's 100 DVD's=20 euro dus 80 euro 2TB HDD = 60euro HDD kan je steeds opnieuw gebruiken, DVD kan je gelijk weggooien als je hem niet meer gebruikt. DVD's gaan zelden volledig vol dus nog meer verlies. De hamvraag waarom zou je nog DVD's willen? Of je moet veel dingen branden voor anderen, anders zou ik een HDD kopen. Toegevoegd na 14 uur: !! Lees de reactie even, er is geen rekening gehouden met de levensduur van HDD's dus meer rekenwerk!!

Bronnen:
http://www.opussupplies.nl/content.asp?l=n...

Bij de action heb je goeie ;-) als alternatief

Ze hebben een rechtzaak verloren. Ze zouden nu ook kopieerheffing over lege dvd's in rekening moeten brengen aan de klanten hetgeen de dvd's net zo duur maakt als in NL. Eenn alternatief is om zelf naar duitsland te gaan en ze daar te kopen. Er zijn ook nog wel wat andere aanbieders op het internet te vinden maar ik geloof dat ik die hier niet mag noemen

Je hebt inmiddels een antwoord gekregen op je vraag waarom Opus geen dvd's meer mag leveren. Als alternatief kun je je dvd's bestellen bij BigDennis, zie link.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100