Sommige websites bijvoorbeeld Facebook verkopen je gegevens, en daar krijgen ze veel geld voor. Waarom zou iemand daar voor willen betalen?

Misschien dat ze dan je e-mailadres geven en dat ze dan reclame kunnen sturen, maar dat is dan alles wat ik erbij kan verzinnen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan kunnen ze reclame sturen waardoor ze misschien nog wat verkopen. Als je voor 20 euro 1000 emailadresseb krijgt en je heb 2 kopers van een product van 30 euro heb je je 20 euro al weer terug verdient.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat heb je goed verzonnen. De reclamewereld gaat er van uit dat facebookgebruikers, ookhoog scoren op het gebruik van andere dingen:bv mobieltjes Ipads, of bepaald merk bier. Bovendien geef je op facebook ook veel van jezelf prijs Dus ze kunnen heel gericht reclame sturen
12 jaar geleden
Dat klopt, ze gebruiken je email om reclame te sturen en uit de rest van de gegevens zien wat jou intresses zijn. Op die manier kunnen ze jou reklame sturen, die jij intressesant vind, dus meer kans op verkoop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
behalve reclame zijn er veel bedrijven die willen weten wat mensen over ze denken. Die hebben best wat geld over om te weten wat er over ze gezegd wordt.
Bij twitter is dit eigenlijk nog meer.
Ik werk zelf bij een bedrijf dat die informatie opkoopt om daarna informatie te kunnen geven aan bedrijven over wat mensen van ze denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er staat meer op facebook dan alleen wat je e-mail is, feesten die je bezoekt, merken die je draagt, wie je vrienden zijn, wat je hobbies zijn.

Als je dan naar alle accounts kijkt zou je bijvoorbeeld gaten in de markt kunnen vinden.

dusja facebook krijgt betaalt vanwege marketing onderzoek, alles is een kwestie van vraag en aanbod, en weten waar vraag naar is = geld!