Zip het mapje met WinRar en stuur dat door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat het over een computermapje en e-mailadressen gaat?

Je kunt het mapje zippen, zodat er één bestand overblijft. Maar je kunt ook de 16 foto's afzonderlijk als bijlage bij je bericht versturen. In een e-mail kun je eenvoudig meerdere geadresseerden opnemen.

Let wel op dat je bericht niet te groot wordt. Als je foto's de volledige groote nog hebben, dan kom je al gauw over de limiet heen. In dat geval kun je de foto's in "plukjes" versturen. Of je uploadt ze naar een webalbum (picasa bijvoorbeeld) en deelt dat album met die 5 adressen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Zippen/rarren maakt (jpg)foto's trouwens niet of nauwelijks kleiner.
bamibal
12 jaar geleden
Met zoveel foto's is het inderdaad niet leuk om ze één voor één als bijlage te voegen bij je mail. Ik zou ze in een .zip (Winzip) of .rar (Winrar) archiefje zetten, dan kun je je foto's als één bestand versturen. Gewoon alle vijf de mailadressen in de adresverzendbalk en klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van hoe groot de foto's zijn, kunnen alle foto's worden toegevoegd aan een mailtje en dan zou je de ontvangers bij BCC kunnen invullen. Bij BCC zien de ontvangers niet aan welke andere ontvangers dezelfde mail is verstuurd.
Zorg wel dat alle foto's bij elkaar niet groter is dan 5 à max 10 mb (afhankelijk van de provider van de mailadressen).
Mocht de foto's bij elkaar te groot zijn dan kan je of de foto's verkleinen, of het verspreiden over meerdere mailtjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou er een PDF-je van kunnen maken met alle 16 foto's. Bijvoorbeeld 4 per pagina, dan heb je een PDF van 4 paginas. Die zijn meestal niet zo "zwaar" en kan door vrijwel iedereen geopend worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mailtje incl. bijlagen mogen van de doorsnee provider niet groter zijn dan 8 MB. Aangezien tegenwoordig een digitale camera foto's maak tdie meer dan 2 MB per foto zijn, zul je de foto's per 3 of 4 moeten verzenden. Dus verdelen over 5 tot 6 mailtjes. Tegenwoordig kun je via diverse programma's zoals facebook, hyves, dropbox enz. je foto's uploaden en dan beschikbaar stellen aan je vrienden.
Het aantal adressen waarnaar je ze verstuurd is niet relevant.
FRank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uploaden naar bijv. Google Picassa Web album of Flickr en de 16 e-mail adressen autoriseren voor dat album werkt efficienter. Mailboxen lopen niet vol en men kan bekijken of downloaden naar behoefte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat makkelijk met Skydrive op hotmail. Je kunt zoveel foto´s als je wilt in 1 keer naar meerdere e-mailadressen sturen. Hun inbox raakt niet vol, want ze moeten op de link in de mail klikken om het album te bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De snelste manier in een email client is: Nieuw mailtje open, geadresseerden toevoegen, alle foto's selecteren en naar je mailtje slepen, die loslaten boven het gedeelte waar je de tekst tiept. Verzenden.