Computer specificatie? Zie omschrijving.

Ik wil graag mijn pc op markplaats zetten met het doel het te verkopen. Nou wil ik graag alle specificatie weten van mijn computer om het zo te kunnen verkopen aan de klant. Het probleem is dat ik er niet veel verstand van heb. Is er misschien een site die zo alle gegevens van je pc kan aflezen zodat ik die gegevens op mijn advertentie kan plaatsen. Of misschien andere suggestie? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens in de handleiding van je pc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek ergens het typenummer en google dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat het doel is hem te verkopen lijkt me logisch

Antwoorden (4)

Er vanuit gaande dat het om een PC met Windows gaat, kun je bij "Systeeminfo" al wat gegevens vinden.
Daar kom je via "Start" --> "Programma's" ---> "Bureau-accesoires" ---> "Systeemwerkset" ---> "Systeeminfo"

Daar vind je in het systeemoverzicht al aardig wat gegevens, zoals de gegevens van de processor en het systeemgeheugen.
Je zou nog kunnen Googlen op hetgeen er bij "Systeemfabrikant" en "Systeemmodel " Staat.
Informatie over de grootte van de harde schijf of schijven vindt je onder het kopje "opslag"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Start>Configuratiescherm>Systeem
scheelt weer :-)
Met het programma SIW krijgt U werkelijk alles te zien,wat U over de computer wilt weten :

http://www.gtopala.com/

Er bestaan twee versies gratis + betaald. Aan U de keuze.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je wil is er precies ga naar de volgende site:

http://www.belarc.com/free_download.html

En download het programmaatje deze doet een scan en geeft daarna een overzicht van alles wat in je PC zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt hier kom ik een eind mee.
De belangrijkste zaken zijn
merk pc type nummer
is het een eigengebouwde dan de naam van het moederbord
cpu intel of AMD
hoeveel gigahertz
hoevele geheugen
hoe groot is de harde schijf
ook belangrijk hoeveel watt voeding
welke versie windows xp vista 7 en is ie legaal zit er sticker op met windows serie nummer (heel belangrijk)
wat voor merk videokaart en hoeveel geheugen heeft die ?
en is ie AGP of pci-e o hoger
monitor hoe groot CRT of LCD ?

kijk anders even bij ander advertenties als voorbeeld
wellicht vindt je zelf hetzelfde type terug
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!