De ventilator van mijn laptop maakt steeds een hard geluid

Ik heb mijn laptop nu inmiddels al twee jaar en in die twee jaar is het nooit schoongemaakt. Dat zou dus de reden kunnen zijn dat hij zo af en toe als een gek blaast en wel een kwartier lang... Ik ben dus ook van plan het komende week een schoonmaakbeurt te geven bij zo'n computerzaak...maar hoeveel kost zoiets en is het echt nodig? Zou er misschien een andere reden kunnen zijn dat de koeler van mijn laptop als een gek blaast?

Toegevoegd na 5 minuten:
Alle schroefjes dus losmaken aan de onderkant en stof wegblazen? Dat scheelt me dan ook geld om het iemand anders te laten doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Wees blij dat je laptop het nog doet na 2 jaar niet schoongemaakt te hebben! Eens in de maand even laptop openmaken en de ventilator ontdoen van vuil en viezigheid met een stofzuiger ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zal merken dat de ventilator weer normaal kan draaien en geen hard geluid meer zal maken. Mocht dit nog steeds aanhouden, zou ik als ik jou was alsnog naar een computerzaak gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb mijn laptop al dik 4 jaar en nog nooit echt goed schoon gemaakt, stofzuiger tegen de roostertjes is voor mij voldoende hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thx

Andere antwoorden (4)

Je kan ook al proberen zelf wat schoon te maken door het stof aan de onderkant weg te halen( haal je bodemplaat eraf en schoonmaken maar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen is het wel stof idd. Ikzelf zet altijd gewoon een stofzuiger op de roostertjes van mijn laptop om even het stof eruit te halen. Nooit nodig geweest om hem schoon te laten maken ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ventilator moet steeda meer moeite doen om je laptop te koelen, er is dus veel in je laptop dat warmte vasthoudt, een goede schoonmaakbeurt kun je zelf doen door de laptop zoveel mogelijk stofvrij te maken van binnen, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn buurman doet zijn laptop soms schoonspuiten met lucht op zijn werk. Dit is denk wel het effectiefst en dat zullen ze in de winkel ook wel doen. Aangezien je alle stof wegspuit.

En je ventilator gaat harder draaien omdat er minder lucht binnenkomt/uitgaat omdat ie dus verstopt is door de stof. En dus warmer word.