Nee, niet met een Airport Express.

Een hotspotfunctie zit standaard in de iPhone sinds iOS 4.3 alleen halen telecomproviders ze er vaak uit.

Je kunt proberen de zogeheten Carrier update te verwijderen, zodat je de functie Persoonlijke hotspot terug krijgt.

Via een jailbreak gaat het makkelijker door bijvoorbeeld PDAnet te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie . Maar is het niet op een of andere manier mogelijk om met je iPhone contact te maken met airportExpress en dan de 3G van de iPhone gebruiken voor je iPad die ook met airaexpress is verbonden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat zou een onlogische constructie zijn. Een hotspotfunctie is er voor bedoeld om bijvoorbeeld je laptop van internet te voorzien onderweg, maar een Airport Express kun je niet in de trein gebruiken. Een Airport Express kan wel als router gebruikt worden, je zou hem dus via ethernet kunnen verbinden met een modem waarna je draadloos op internet kunt met allerlei apparaten. Ik snap niet zo goed waarom een Airport Express daar handig voor zou zijn. Direct je iPad verbinden met je iPhone kan wel, maar daarvoor zul je dus de carrier update moeten verwijderen. Dat gaat vaak mis, omdat het een gok is of je de kans krijgt om hem eraf te halen. Een jailbreak kan altijd. Ik heb m'n iPhone 4 gejailbreakt en kan nu de hotspotfunctie wel gebruiken door TetherMe. Ik gebruik het alleen niet voor m'n iPad, omdat mijn iPad zelf al een 3G functie heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk. Stel ik koop in het buitenland een prepaid kaart met internet, kan ik mijn niet gejailbreak sim lock vrije iPhone dan wel als hotspot gebruiken voor mijn iPad?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet direct. Als je een simkaart in de iPhone doet en je sluit hem aan op iTunes, dan zoekt iTunes naar die carrierupdate en zet die op je iPhone. Als je ondertussen van simkaart wisselt, wordt de carrierupdate niet verwijderd/gewijzigd. Je zult hem sowieso met iTunes moeten synchroniseren, misschien zelfs herstellen maar dat weet ik niet zeker. Kans bestaat overigens dat de buitenlandse provider ook tethering niet ondersteunt, d'r zijn er zoveel die dat blokkeren. Het makkelijkst blijft nog altijd een jailbreak, maar als je dat niet zit zitten dan wordt het een stukje lastiger.