virus op mijn imac?

Ik krijg de hele tijd pop-ups van pornosites in safari... heb al verschillende scans gedaan met iAntivirus en Clamxav, maar niks gevonden. Wat kan ik nog meer doen?

En geen flauwe reacties :-D

Toegevoegd na 5 minuten:
(ik had gezocht op gratis mac virus scanner en kreeg deze 2, daarom had ik ze gekozen, zal eens die andere proberen!)

Toegevoegd na 23 uur:
Het is ondertussen opgelost! Clamxav heeft een paar trojans gevonden en ik heb deze verwijderd!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jij een virus op je Mac hebt dan ben je de eerste in deze wereld!

Wanneer er zoveel pop-up schermen verschijnen dan zal je ergens ooit iets moeten hebben gedownload én geïnstalleerd. Anders is het onmogelijk. Overigens, een virus is iets anders dan pop-up.
Een virusscanner is voor Mac-gebruikers volkomen onzin. Het is echter wel zo dat virussen die je van Windows-gebruikers krijgt kunt doorgegeven aan andere Windows-gebruikers, dat wel.

Wil je van betreffende pop-up schermen af, wend je dan tot de twee van de weinige fora met Mac-specialisten.
http://macwereld.nl/forum
of,
http://www.onemorething.nl/community/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
+ je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet helemaal er kan wel degelijk Een virus op maar dab niet zoals bij Windows een virus op een Apple kun je de prosessor weg gooien want dan is daar iets in veranderd (Mac os staat op je prosessor ) die verhalen zijn er wel degelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je OS staat op je harddisk, niet op je processor. Beetje onzin wat je nu uit loopt te kramen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ik nu juist het volgende op MacWereld.nl gevonden te hebben,
http://macwereld.nl/forum/2011/06/nieuw_virus_startpage_ipv_macdefender

Andere antwoorden (4)

Heb je ook al een volledige virusscan gedaan. En misschien werkt maccaffee beter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan eens proberen Safari opnieuw te installeren of een andere browser te nemen. En een betere virusscanner gebruiken, van die 2 die jij noemt heb ik nog nooit gehoord, Avast is gratis en AVG heeft ook een gratis versie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Hebben Avast en AVG versies voor de iMac?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag ik me ook af! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar had ik niet aan gedacht, ben zelf Windows gewend. Ik zal even kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Avast is er wel voor Mac maar dan niet gratis, AVG heeft alleen een linkscanner voor mac.
Op een Mac, echt!!??? geen idee....
programs op http://www.freemacware.com/ misschien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf geen ervaring met Mac, maar je zou dit (de bron) kunnen proberen.

Succes ermee iig