Ik wil overstappen op een supersnelle provider. Welke is de beste?

Ik wil graag overstappen op een supersnelle provider omdat ik wil gaan downloaden.
Heb nu nog een ( antieke) oude livebox van online.

Ik heb even op internet gekeken.
De meeste providers bieden tot 20 mbits aan.
Ziggo gaat “tot wel “40 Mbits.
Wat ze nu bedoelen met “tot wel “????

Ik heb gehoord dat er providers zijn die tot 60 Mbits gaan!Maar ik kan er niet achter komen welke dit zijn.

Wij hebben sinds kort ook glasvezelkabel gekregen. Is het verstandig om een provider te kiezen die via glasvezel gaat? Of heeft dit geen invloed? Zijn hier meer kosten aan verbonen?

Heeft het echt zin om alles in 1 te nemen. TV- Telefoon en Internet? Ben je dan beteraf?

Wat is dan de beste, snelste en goedkoopste provider?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij glasvezel is de kans het grootst dat je ook daadwerkelijk de snelheid haalt. niet alle glasvezel providers bieden overal hun diensten aan ook al ligt er wel glasvezel. Als je wil kijken of het duurder is dan ander internet is dit misschien een goeie voor je. www.checkglasvezel.nl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik gedaan. Bedank!

Andere antwoorden (3)

ik zit zelf bij ziggo, alles in 1, ben er zeer tevreden over en met de nieuwe modem haal ik de beloofde 40Mbits/s. tot wel houd in dat ze het niet garanderen omdat de behaalde snelheid soms afhangt van de afstand tot de wijkcentrale. als je glasvezel kan krijgen en de prijs is leuk zou ik zeker daarvoor kiezen omdat de maximale snelheden hoger liggen dan bij de kabel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel Glasvezel>Kabel(ziggo)>ADSL. Met glasvezel wordt geloof ik altijd de beoogde snelheid gehaald, met kabel kom je in de buurt en met ADSL is het maar net hoever je van de verdeelkast afzit welke snelheid je haalt.

Ik weet niet of de 120 mbit die UPC claimt ook echt gehaald wordt dan kan het zijn dat kabel nu nog het snelst is. Echter neem ik aan dat glasvezel sneller zal groeien dan kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een glasvezelverbinding van 50 Mb up/down, maar vergeet die snelheid maar. Ik zit zo rond de 13-20 down en nog iets minder up, want: ik heb een firewall.
daarom worden beloofde snelheden heel slim altijd als 'TOT...' aangegeven - er is veel meer van invloed dan alleen de snelheid die de provider biedt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houdt je firewall je snelheid laag?
Als je een goedkope wilt dan is alice wel goed