In computertermen: Een applicatie kraken, zodat deze zonder beveiliging gebruikt kan worden. Meestal voor illegale doeleinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het .exe bestand van een programma veranderen zodat het programma zonder de cd is af te spelen. Dit wordt vaak gebruikt bij bijv. illegale games, waarbij je anders een DVD-Rom zou moeten kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cracken is in algemene zin het omzeilen van een beveiliging. dit kan dus bv door software aan te passen zodat de beveiliging niet meer werkt, of het achterhalen van wachtwoorden.