Wat kan ik tegen een overhitte laptop doen?

Mijn laptop valt wel eens uit omdat de laptop te warm wordt. Wat kan ik hier tegen doen?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet afkoelen in een badje, heb vernomen dat ze dat meestal niet zo leuk vinden :P Maarja, de tips hieronder zijn bruikbaar ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zitten zeker bruikbare tips bij, heb meteen mijn accu eruit gehaald. Morgen ook maar ff met de stofzuiger erlangs.

Het beste antwoord

koeler kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Zorgen dat ie niet op iets staat. Zet hem gewoon op een bureaublad neer bijvoorbeeld, ga er niet teveel mee op je benen zitten, dan word ik extra warm. Ook kan je een paar keer je laptop uit zetten als je even weggaat. Ook is het handig om niet de heletijd de oplader erin te hebben, of alleen accu of oplader erin maar dan geen ACCU erin, want daar word ik ook HEEL erg warm van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een optie om een programma te downloaden wat je ventilator wat harder kan laten draaien zodat er meer warmte wordt afgevoerd.

http://www.almico.com/speedfan.php
http://www.pbus-167.com/nhc/nhc.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook Probeer laptop niet op schoot te zetten Op de tafel doe ik af en toe iets eronder zodat hij zijn warmte beter kwijt kan Je hebt ook speciale laptop koelers
Ik doe ook nog wel eens de klep naar beneden en 5 minuten later ga ik weer verder op de laptop Dan stopt ie met warm worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een laptopkoeler aanschaffen en die erop zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even uitzuigen met een stofzuiger.. Hierdoor gaat de stof eruit en blijft er minder warmte hangen.
Ik zou hem wel op een lage stand zetten(het zal geen kwaad kunnen maar voor de zekerheid)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik tegenwoordig ene laptop schoot desktop met ledlampje te koop bij de action 7 euro
erg handig
of je kan usb cooler pad kopen
en er voor zorgen dat alle openingen goed stof vrij zijn
en geen uren achtereen er aan werken
capthavoc
12 jaar geleden
Wellicht heeft zich stof verzameld in het koel systeem.
Je kan proberen om met een krachtige stofzuiger de ventilatie weer vrij te maken.
Verder zijn alle bovenstaande suggesties natuurlijk goed om te proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijd om een nieuwe te kopen want dan is hij te oud geworden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De antwoorden gegeven over stof eruit halen lijkt mij inderdaad het beste om te doen.. zorg wel dat je laptop uit staat... juist omdat ze op je kleren staan, misschien op een bank soms, zuigen ze meer stof aan dan een desktop, dus zit de boel eerder verstopt.. even schoonmaken en dan denk ik dat je probleem inderdaad wel is opgelost...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik ook wel eens gehad toen ik hem midden in de zon had laten staan, ik heb hem toen gewoon binnen neer gelegd en naar een kwartier was hij al weer afgekoeld.