Welke programma's/bestanden zijn de meest voorkomende oorzaak van een langzame computer?

Ik heb soms echt het gevoel dat er gewoon 1 of 2 bestanden zijn die er voor zorgen dat mijn computer zo sloom is. Wat voor bestanden zouden dat kunnen zijn? En wat is een andere goeie manier om mijn computer weer wat sneller te laten werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Met CTRL+ALT+Delete kun je Windows Taakbeheer opstarten. Klik bij Processen op het kopje CPU.
Dan zie je welke processen de meeste tijd opslokken. Op internet kun je vinden wat de betekenis daarvan is.
zijn dit programma's die jou niet bevallen dan kun je ze uitvinken na het starten van msconfig. (start/uitvoeren/msconfig)

Plus je moet (uiteraard) CCleaner hebben geinstalleerd, en zo instellen, dat onnodige bestanden automatisch bij het opstarten worden verwijderd.

Een antivirusprogramma is niet nodig, als je een hardware router hebt. Wel een keer per jaar dan HouseCall draaien voor de zekerheid.

Andere zaken zetten niet zoveel zoden aan de dijk.
Register opschonen? Welnee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De virusscanner is een programma dat de performance van een computer redelijk in de weg kan zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Programma's die niet veel gebruikt worden die dragen vaak veel virussen met zich mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan in taakbeheer kijken welk programma op dat moment veel CPU gebruikt.
Goeie manier om computer sneller te laten werken:
# Stap 1: Het register opschonen
# Stap 2: Overbodige DLL's verwijderen
# Stap 3: Het programma RegClean gebruiken
# Stap 4: Defragmenteren van de harddisk
# Stap 5: Tijdelijke bestanden verwijderen
# Stap 6: De computer sneller laten opstarten
# Stap 7: Instellingen fijnstellen
# Stap 8: Het programma TweakUI
# Stap 9: Meer snelheid uit uw computer
# Stap 10: Het geheugen optimaliseren

Zie link voor meer uitleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de virus scanner en vooral alle onnodige opstart programma's zoals bijv. msn enzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoek op je computer naar Spyware. er zijn wel gratis programmas op interet. mischien hier: http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/anti-spyware/