kan ik een cinema display van 20 inch aansluiten op een oude macbook pro?

en zo ja, heb ik hier iets aan? is dit een goede optie om mee te werken? of is het 20inch scherm van niet zo'n goede kwaliteit? ik gebruik veel photoshop en wil dus graag dat de kleuren natuurgetrouw zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

het scherm is prima als je het kalibreert en het werkt ook met oudere macbook pro's! het probleem is dat ze al een tijdje uit de productie zijn en dat als er iets is, het scherm weggegooid kan worden! reparaties zijn te duur (meer dan de dagwaarde) en van garantie is er bijna geen sprake meer.

verder is de vraag wat je wilt photoshoppen. veel mensen denken dat photoshop meteen professioneel gebruik betekent, maar dat is in de meeste gevallen niet aan de orde. tenzij je veel DTP doet of professionele fotograaf bent, heb je geen super scherm nodig. en als je dat wel nodig hebt, dan koop je een eizo scherm, geen cinema display.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is best goede kwaliteit? LG, Samsung, Philips en anderen maken geen kwaliteits schermen. De afwerking en de garantie zullen wel goed zijn, maat het scherm zelf (lcd plaat) is niks anders dan een Chinees massa product. Eizo maakt professionele industriële schermen, dus als dat niet goed is, dan zou ik niet weten wat ik je moet aanraden! En standaard moet je een eizo ook kalibreren, anders kloppen de kleuren ook niet, ondanks de hele hoge prijs!