wat is een marco/zijn marco's?

Ik wou een Word document opslaan, maar toen stond er: Als dit document word opgeslagen in Word 2007 document, gaan alle marco's in het document verloren.
Wilt u het document toch in deze indeling opslaan?
wat betekent het? Het gaat op een werkstuk wat ik morgen moet inleveren :$

Toegevoegd na 20 minuten:
is er een manier om te zien waar de marco's zitten, misschien kan ik ze dan verwijderen? (heb echt geen verstand van marco's...)

Toegevoegd na 21 minuten:
oeps ik bedoel macro...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Macro bedoel je, denk ik.

Antwoorden (2)

Een macro is een mini programmaatje dat een bepaalde handeling uitvoert. Deze maak je zelf door een reeks handelingen op te nemen, die je dan later weer kan gebruiken.
Gezien het feit dat je niet weet wat een macro is, zal je die in je werkstuk niet gebruikt hebben. Je kan dan veilig het werkstuk in de 2007 indeling opslaan zonder dat er gegevens verloren gaan. Heb je echter tekst of onderdelen gebruikt die van een ander afkomstig zijn en waarvan je niet weet of er macro's inzitten, kan je het werkstuk altijd in een andere indeling opslaan zodat er zeker geen gegevens verloren gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord!
Het zijn geen marco's maar MACRO's. Dat zijn kleine programma's binnen het Word document, bijv. om iets uit te rekenen of iets te automatiseren (adressen toevoegen aan standaard document).
Je kunt in opvragen welke macro's ingesloten zijn en dan beslissen hoe bangrijk ze zijn voor het document.

En anders het bestand opslaan in de WORD-versie waarmee ze gemaakt zijn, uiteraard in het eigen WORD-formaat (.doc)

Toegevoegd na 5 minuten:
"bangrijk" is uiteraard "belangrijk"
Macro's vraag je op met menu "extra" en dan "macro's"