Ik kan me herinneren dat we Webmin hebben. maar zeker weet ik het even niet (manlief nog op 1 oor) In de bron in ieder geval een link. Misschien is het wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Laatst zelf ook gedaan, was niet zo moeilijk. Mede ook omdat er ONTZETTEND veel over op internet staat. Je kan zoeken naar Ubuntu, maar ook naar Debian. Die zijn in veel opzichten hetzelfde, dus wat in Debian geldt, geldt voor jou in Ubuntu over het algemeen ook.

Heel grof gezegd:
sudo apt-get install apache2
sudo apt-get install php5

dan zou je al tekenen van leven moeten zien als je (met een andere computer) met je browser naar het IP nummer van je server gaat.

Uitgebreider verhaal in de bron, maar zoals ik al zei: het bulkt van dit soort tutorials.

Succes!