Hoe deel je makkelijk héél veel gigabytes?

Iemand heeft met zijn videocamera vier dagen aan film.

Dat wil hij delen.
En iedereen wil het hebben (+/- 40 personen).
Het is alleen hoge kwaliteit, onbewerkt en dus
heel veel gb.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het makkelijkst is dan om het bestand op een USB-stick of externe hardeschijf te zetten en dan overzetten op de andere pc's.

zet het op een sharepoint zoals https://www.transferbigfiles.com/

Als het heel veel Gb is, dan kan je het wellicht alleen maar kwijt op een (of meerdere) externe harddisks. Het heeft geen zin om dit via internet te verspreiden, want de tijd die je nodig hebt om het te up- en downloaden is dan gigantisch. Koop voor een paar tientjes een flinke externe harde schijf, zet de film(s) daarop, en laat die rouleren in de groep die het allemaal wil hebben. Dan kan iedereen de gehele set kopieren.

Als je geen snel internet hebt en je wil het via internet delen gaat dat vast een drama worden. Als je wel snel internet hebt kan je megaupload.com of bovengenoemde site/programma gebruiken. Ik vind zelf toch echt nog steeds het meest praktisch om het op een dvd of harde schijf te branden en op te sturen met de post. Dan is het van de een op de andere dag bij de ander. Anders gaat het met langzame upload snelheden zeker wel een paar dagen duren. Bovendien kan je als je het met 40 personen wilt delen een soort kettingpost van maken. Je stopt er een lijst bij wie het naar wie op de post doet, en bijvoorbeeld dat als iemand wat ontvangt dat ze jouw op de hoogte stellen per mail. Zo hou jij ook controle waar je harde schijf/dvd('s) zich bevind(en)

als je kleiner zou zijn dan zou het wel kunnen met extreem compressen. maar volgens mij lukt dat niet in jouw geval... USB-sticks of harddrives en de auto nemen zou ik zeggen :O

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100