Dan heb je vast ook gevonden dat er geen verschil is.
Het hangt er maar van af wat de leverancier van de software voor naam geeft aan de informatietekst die er bij de software geleverd wordt.

A readme (or read me) file contains information about other files
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn beide hetzelfde met als doel dat een beetje computergebruiker of gebruikers in de "scene" weten dat je het bestand moet lezen. Of je dat met textpad of wordpad of met elke willekeurige text editor.

Het zelfde heb je met bijvoorbeeld een leesmij.nfo of readme.nfo bestand, met de bedoeling dat daar info in staat.

Als je dus geen flauw benul hebt wat het is, kan je die .nfo file ook niet openen omdat je windows dan het Systeeminfo, hulpprogramma opstart. terwijl het eigenlijk gewoon een tekstbestandje is die je moet openen met textpad/wordpad of elke willekeurige editor.

Het lezen van deze bestanden doe je door er rechtermuisknop op te doen en dan "openen met" te klikken en dan wordpad/textpad aan te klikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik me dus elke x afgevraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ghehe, leer je eens wat :p