Accu slijtage Toshiba Satellite L300D, valt dit nog te herstellen?

Ik verblijf momenteel in het buitenland (dus een ander stroomnet). Mijn laptop gaat natuurlijk mee. De accu hiervan vertoonde in Nederland geen problemen met opladen of snelle leegloop. Echter, hoe langer ik hier verblijf des te minder goed de accu ging presteren. Het is zelfs zo erg geworden dat de accu toe was aan vervanging (Windows 7 melding) en nu kan de laptop niet meer van het stroom af - zelfs bij de stekker eruit halen valt hij meteen uit.

Iemand suggesties of dit nog te herstellen valt? Eventueel wat zouden mogelijke oorzaken zijn?
Ik verblijf nu in een tropisch klimaat, kan dat ook meespelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Luchtvochtigheid kan inderdaad invloed hebben op de levensduur van je accu. Ik zou voor zolang je daar verblijft met directe stroom werken en hier in Nederland de accu opsturen naar de fabrikant. Weet niet hoelang je de accu hebt, maar als dit minder dan een jaar/ anderhalf jaar is mag je verwachten dat je accu goed blijft functioneren.

Aan accu slijtage kun je verder helaas niets doen. Hopelijk is Toshiba zo netjes om de accu onder de garantie te vervangen.

Succes,

Bert