Ik wil een video van mn camera uploaden, naar Movie Maker. maar het wil niet lukken, wat moet ik doen?

Ik wil een video uploaden vanaf mijn camera, naar Movie Maker. Ik kan de video's wel gewoon bekijken op de pc. Maar als ik het probeer te uploaden naar Move Maker staat er:
''F:\DCIM\200MOVIE\CLIP0042.AVI kan niet worden geïmporteerd. De vereiste codec is niet automatisch gedownload omdat het selectievakje Codecs automatisch downloaden niet is geselecteerd in het dialoogvenster Opties.''
Hoe verhelp ik dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Door in het dialoog venster Opties het vakje "Codecs automatisch downloaden" te selecteren en het nogmaals te proberen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als dat niet helpt zou ik even een codec pack downloaden of als je zeker weet dat het een divx camera is (bekijk camera/boekje) even naar divx.com gaan en daar de codec downloaden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bron 1, als er een divx tekentje op je camera/camera handleiding staat.

Bron 2, als je er zeker van wil zijn dat je elk mogelijk filmpje voortaan op je computer af kan spelen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik neem aan dat het een filmpje van een digitale fotocamera is, als je niet zeker weet of deze in divx opneemt kan ik het nakijken als je merk/model opgeeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst kan je beter de film kopieren naar de harde schijf
ik ga er even vanuit de F:\DCIM etc je sd kaart o.id is ??
Je kan beter de film bewerken vanaf de hardeschijf zelf

Daarnaast zul je onder opties even moeten kijken de codecs setting goed staan
als dat lukt probleem opgelost

maar ik ga er eigenlijk vanuit dat WMM die type niet aan kan
je zult dus het filmpje eerst moeten converteren ?

je kan op het internet wel zoeken naar video converter maar vaak kom je dan uit op betaalversie of versie die maar een gedeelte zeg 5 of 10 min aan kunnen

Als je filmpje langer is dan heeft dat weinig zin

Tip hou giveawayoftheday.com in de gaten daar worden regelmatig volledig werkende video converter gratis aangeboden.
je kan ze binnen een bepaalde tijd installeren met serie nummer ed
en daarna gewoon gebruiken
je kan ze niet verwijderen en later opnieuw installeren

alleen als het programma op die en die dag geinstalleerd is dan werkt het
dus als je zegt maar een windows crash hebt en alles zou moeten herinstalleren ben je het proggie ook kwijt
maar in mijn ogen is dat niet erg in dit geval er worden zogezegd regelmatig ander versies aangeboden
zodat je eigenlijk nooit zonder hoeft te zitten

tip 2 was er bij de videcamera ook een cd met verschillende programma,s wellicht ulead of zoiets ?
sosm heb je wel een light versie erbij geleverd gekregen ?
capthavoc