Wat is een goede manier om je laptop koel te houden op schoot?

Ik heb regelmatig de laptop op schoot liggen. En nu word hij soms best wel warm, iemand tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede vraag, met creativiteit als antwoord. Onlangs heb ik een onderzoek gezien waaruit blijk dat een half uur met laptop op schoot net zo slecht is voor de vruchtbaarheid als 8 uur lang als kok achter het fornuis.

Het beste antwoord

Zelf gebruik ik een zgn laptray, verkrijgbaar bij bv Blokker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

een laptop koeler is zeker handig niet echt ideaal voor op schoot maar toch
zie link
capthavoc
14 jaar geleden
Een laptop hoort op schoot. Lap=schoot, tenslotte.
Alleen is je 'schoot' warm en de laptop kan zijn warmte niet kwijt. Er zijn enge verhalen over de vruchtbaarheid van mannen die vaak hun laptop op schoot hebben :)
Twee problemen moeten er opgelost worden: er moet afstand komen tussen je laptop en je dijbenen en de lucht moet kunnen circuleren rond je laptop.
Daar hebben ze wat op bedacht, weet niet of dat ding hier te koop is, is met enige DHZ-handigheid ook zelf te maken.
AWM
14 jaar geleden
Kijken waar je koelers zitten en proberen op deze gedeeltes niet je benen te leggen.

Laptopkoelers zijn niet echt handig voor op je schoot maar werken wel prima om te koelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk als je een bakje (soort houten kistje ofzo)maakt voor hem in te zetten dat je minder stof in je laptop trekt (bv uit kleren) en dat hij makkelijker kan afkoelen omdat er lucht onderdoor kan.

en anders een soort dienblad voor in bed met pootjes ofzo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een houder kopen, maar ik gebruik altijd zelf een grotere glazen snijplank.
(zo een waar je ook hete pannen op mag zetten) Als je die hebt hoef je er natuurlijk geen te kopen. wel ff checken of de warmte weg kan voor je je eigen laptop opblaast haha, functioneel en goedkoop, en gemak he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een laptop kan max. 90 graden worden. wow? ja 90 graden op je schoot. ja kan gewoon kijken waar de fan (soort ventilatortje) zit en dan vooral niet je hand of anders ervoor doen! want als je dat doet loopt de temperatuur snel op en kan je laptop zelfs smelten en kan der brand van komen. leg gewoon iets onder je laptop een denken ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik zelf een dienblad voor ontbijt op bed, waarbij aan de onderkant een kussentje bevestigd is. Dit plooit zich gemakkelijk, weegt heel weinig en bevalt uitstekend.