Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe help ik iemand af van zijn blackberry verslaving ??

Als ik iemand wil verhelpen van zijn blackberry/ping verslaven hoe ga ik te werk ??

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Men is niet verslaafd aan de blackberry maar aan de zaken die je er mee kunt doen. Dus voornamelijk ping, twitter, etc. Je moet het probleem goed schetsen en daarna kun je pas een geschikte oplossing gaan zoeken.
Kimath
15 jaar geleden
die persoon gaan bellen op zijn blackberry en dan zeggen: ja, ik wilde even met je praten, dus ik doe het maar zo.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Afpakken. Zeggen dat je het niet leuk vind. Hem/haar duidelijk maken hoe irritant en onsociaal het is. Succes

Toegevoegd na 47 minuten:
Met afpakken bedoel ik niet ermee weglopen ofzo. Een vriendin van mij pakte mijn bb af en zei nu is het genoeg. Je bent alleen maar daar mee bezig. Toen werd ik pas wakker geschud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Elke keer als hij/zij haar bb pakt dat ding gaan afkraken en gewoon negeren dan stopt het vanzelf wel weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of een iphone kado geven? ;p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sarcastisch zeggen: gezellig.. Als hij met z'n blackberry bezig is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wil die iemand zelf ook van zijn verslaving af?
Zo ja, dan kun je samen bespreken wat in dit geval de beste methode is.
Staat hij er zelf niet achter dan kun jij doen wat je wilt, maar dan helptniets, zelfs zijn blackberry afpakken niet, want dan verzint hij wel een manier om n andere te krijgen.
De verslaafde moet er echt 100% zelf achter staan
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Precies.
Plus.
Niet.
JIJ vind misschien dat diegene "verslaafd" is.
Vindt die ander dat zelf ook?

Zo niet, dan kun je er niets aan doen.

Als JIJ je ergert aan het overmatig gebruik door die ander, van dat ding, dan kun je beter iets doen aan je eigen ergernis.

Als het jullie onderlinge communicatie in de weg staat, dan kun je dat heel duidelijk aangeven.
Keuze stellen: dat ding of ik.

Als je bij iemand bent die een apparaat belangrijker vindt dan een gesprek of het samen zijn dan ik dat vet-irritant.
Maar dan moet je je irritatie duidelijk maken.

En als die iemand niet zo belangrijk voor je is,
dan zou ik er geen energie in steken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lijkt of bijna heel nederland verslaafd eraan is.
Tip, geef der / m un iphone cadeau! Heb je meer aan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing