Wat kun je doen om geen overvolle mailbox te krijgen tijdens je vakantie?

Ik wil toch mails blijven ontvangen, maar zonder dat de mailbox overvol raakt en er een foutmelding optreedt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

Wat ik dan meestal doe (want het STROOMT echt binnen na een paar dagen afwezigheid, veel spam, maar ook veel onzinmeldingen van sites waar ik verder wel wat te zoeken heb) is mijn mail openen in een webmail-programma, bijvoorbeeld Postbakje. Dan kan ik daar vast alle overbodige spam en post weggooien voor ik het allemaal binnen haal met mijn Outlook.

Of er ook een manier is om je mail helemaal stop te zetten weet ik eerlijk gezegd niet (en er zit toch veel bij dat je WEL wilt of moet lezen) , dus ik ben benieuwd of iemand er iets op heeft, en blijf de vraag even volgen.

Toegevoegd na 28 seconden:
Als de gelegenheid er is, kijk ik soms ook even tijdens mijn vakantie als er en computer in de buurt is ; kun je tussendoor vast een hoop wegpleuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen vakantietijd kijk ik altijd even welke SPAM er de laatste tijd door mijn spamfilter heen komt. Dan pas ik hem handmatig zo aan dat ook die soort spam geblokkeerd wordt.

Ook zorg ik voor een grote schoonmaak in mijn mailbox. Als ik die even opschoon voordat ik wegga, raakt hij niet vol in de tijd dat ik weg ben.

Een andere optie: ik begrijp dat je mailbox vrij klein is, anders zou hij niet in een paar weken zo vol kunnen raken dat je een foutmelding krijgt. Kijk eens na of je binnenkomende mail automatisch kan doorsturen (en na doorsturen automatisch verwijderen). Je kunt dan een gmail account openen waar je alle mail naar laat doorsturen, daar heb je ruimte zat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk hoe groot je mailbox is, of vraag het aan je provider. Kijk eens hoeveel mail je gemiddeld per week ontvangt. Dan weet je hoe lang het ongeveer zal duren voordat je mailbox vol raakt.

Best kans dat dat zo lang is, dat je zonder zorgen op vakantie kunt gaan.

Anders: sommige providers hebben de mogelijkheid, je mail automatisch door te laten sturen naar een ander adres, zonder dat de afzender het merkt, en daarna het origineel uit je mailbox te wissen.

Als dat bij jouw provider ook kan, maak dan een Gmail-account aan, en laat je post daarheen doorsturen. Je eigen mailbox blijft dan leeg, en alles komt in Gmail terecht. Mocht jij erin slagen je Gmail binnen enkele weken vol te krijgen, dan verdien je mijn respect! ;-)

Anders: laat je je mail op de server bij je provider staan? Zo ja, kun je het overhalen naar je eigen computer? Dan kun je voor je vakantie alles wat er nu staat, naar je eigen computer overhalen. Zo wordt de mailbox bij je provider weer lekker leeg.

Soms gaat het je alleen om plaatjes, video's of andere blijlagen die met een mail zijn meegestuurd. Dan kun je in ieder geval die blijlagen op je eigen computer opslaan, en de mail wissen. Scheelt zeeën aan ruimte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve de reeds genoemde mogelijkheden kun je je mail ook bekijken m.b.v. Twigger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bij je provider inlogt (met mailwachtwoord en naam bij tele2) dan kun je naar je account gegevens gaan en je persoonlijke instellingen gaan wijzigen. Er is een optie om je mail naar een alternatief adres door te sturen ipv je eigen. Ik gebruik het niet maar hier kun je bijvoorbeeld ook de www.gmail.com postbox voor gebruiken . Daarvoor moet je even een account aanmaken . De binnenkomende post kun je bij gmail zo instellen dat ze niet automatisch naar jouw eigen providers mailboxs worden verstuurd . Tevens is het een prima beschermingsmiddel om veel spammers buiten de deur te houden omdat er van spamfilters gebruik word gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast het legen van je mailbox(wat al eerder is gezegd) voor dat je op vakantie gaat, moet je zorgen dat je niet te veel mailtjes krijgt. Dat doe je in 2 stappen:

1: Gewenste mail: vertel iedereen dat ze je tot een bepaalde datum niet hoeven te mailen: Je reageert toch niet. Eventueel een automatisch antwoord in de trant van: "Bedankt voor het mailen, maar ik ben er niet tot xx-xx-xx, eerder krijgt je dus ook geen reactie" voor de mensen die het nog niet begrijpen.
2: Ongewenste mail: Probeer voor je vakantie te zorgen dat je spamfilter er minsten 95% uit haalt, dat scheelt een hoop.

Verder kan het helpen om tijdens je vakantie je mailbox af en toe te legen. Bij veel hotels is er gratis internet beschikbaar, en bij huisjesparken vaak ook. Als het niet gratis is, tegen een kleine vergoeding.