Wat is het belangrijkste voordeel van een tablet pc (bijv I-pad)?

Ik vraag me af wat het belangrijkste voordeel is van zo'n "uit de klauwen gewassen reuze smartphone" om zo'n ding aan te willen schaffen...

Toegevoegd na 11 minuten:
ik heb het niet specifiek over de I-Pad, maar tablet pc's in het algemeen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij past nieteens in je broekzak...

Het beste antwoord

Even voor de Ipad:

Hij heeft geen opstarttijd. Aanzetten en je kan direct werken, mail icoontje starten en je kan direct mail lezen, is in 3 seconden geopend.
Of internet browser starten en je kan binnen 3 seconden googlen naar informatie.
Je kan binnen 3 seconden een spelltje starten en gelijk spelen.

Je kan alles zo goed als direct in tegenstelling tot je laptop of PC.

De Ipad werkt soepel, het is gemaakt om met je vingers te bedienen.

Je kan er 10 uur achter elkaar mee werken.
Je kan hem een maand standby laten staan voordat je hem moet opladen.

Hij is lichter dan een laptop, een website bekijken en zoomen scrollen gaat gewoon lekker.

Het is het gemak en de snelheid.

Als je het vergelijkt me een iphone, dan is het natuurlijk het grotere scherm t.o.v. het kleinere scherm. Wat natuurlijk veel fijner is als je er boeken op leest, of documenten op typt.

Aangezien ik een iphone 4 heb en geen boeken lees, doe ik erg weinig met de ipad. Omdat ik alles al scherp op de iphone zie en bijna hetzelfde kan als de ipad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Aan de ene kant een stuk compacter dan de pc of desktop. Tevens ook niet zo'n gepriegel als met n blackberry. En daarnaast heeft de ipad bevoorbeeld legio mogelijkheden (app store)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er een gekocht om de volgende redenen. Als ik met het openbaar vervoer reis heb ik in feite altijd een boekenkast bij me, in de vorm van e-boeken. En ik kan er een spelletje op spelen. Mis ik de trein, dan vind ik dat nog steeds niet leuk, maar toch minder erg, doordat ik altijd iets te doen heb.

En je kan er notities op maken, en kan er mee internetten. Dus bijv. handig als je op vakantie gaat, en geen laptop mee wil slepen. Handig om even te bekijken wat er in je vakantieomgeving te doen is. Wel is het internet veel trager dan op een laptop.