Lang niet iedere oplader doet dat...

Maar een goede reden voor piepen is dat een oplader die in het stopcontact zit:
1) stroom verbruikt voor niets (ja, ook als hij niet met een apparaat verbonden is verbruikt hij stroom!) en dus geld kost en het milieu onnodig belast
2) door dat stroom verbruiken warm kan worden en soms zelfs gevaar kan veroorzaken (dit kan ook als hij wel aan een apparaat hangt natuurlijk maar dan zul je hem minder snel vergeten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha! Sorry, ik dacht dat je een of ander waarschuwingspiepje bedoelde! Dat hele hoge gepiep ken ik zeker ook wel, bloedirritant inderdaad, en komt meestal omdat de behuizing gewoon van brakke kwaliteit is en niet goed de (zéér hoogfrequente) trillingen van de elektra in de oplader kan opvangen. Meestal als je de behuizing dichtdrukt (aan twee kanten van de smeltnaad drukken) houdt het gepiep op. Een reepje ducttape er heel stevig omheen trekken wil ook nog wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens geeft de oplader van mijn DeWalt accuboormachine inderdaad wel degelijk waarschuwingspiepjes als het apparaat niet in de oplader zit maar de oplader wel op het lichtnet zit... :) Dus dat bestaat ook :)