Het geluid van mijn computer doet het niet

Volume vol open, met Hercules boxjes, maar het werkt niet, ook mijn koptelefoon werkt niet, niet als ik hem in de opening achter in mijn pc doe, ook niet voor, en ook niet in de boxjes zelf. weet iemand hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Kijk eens in je configuratiescherm bij 'Geluiden en audioapparaten' (ik werk met XP, kan misschien anders zijn bij de andere besturingssystemen).

Staat daar het volumebalkje helemaal naar rechts?

Klik vervolgens nog even op die bovenste "Geavanceerd" knop en kijk of daar het balkje op maximaal staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem zou kunnen liggen bij de geluidsdrivers. Probeer te kijken welke geluidsdrivers je hebt, en als je dat niet weet, het merk van de computer. Vervolgens moet je op internet de juiste drivers zoeken en downloaden, of je gaat naar de site van de computetfabrikant( bijv. Dell.com) en probeert daar de drivers te updaten. Als het goed is zou het geluid weer moeten werken, en anders zou ikniet weten wat het probleem is.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is mogelijk dat het allemaal 'muted' (oftewel gedempt) staat.
Klik op het icoontje van je luidspreker, en controleer of daar een vinkje staat bij 'muted' of 'gedempt' en haal dat vinkje weg. Dan heb je weer geluid.