Wat betekent verzuimen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom ga je niet naar van dale.nl of google je het ff?? Dit soort singen zijn echt makkelijk te vinden

Het beste antwoord

Iets niet doen. Verzuimen op school is spijbelen. Maar ook in andere context. Hij heeft verzuimt dat rapport te schrijven, dan heeft hij dus geen rapport geschreven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Niet doen , je moet naar de tandarst en je gaat niet. Je verzuimd het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verzuimen:
"ver·zuim het; o -en het iets niet doen, ergens niet komen

 ver·zui·men -zuimde, h -zuimd 1 nalaten wat men moet doen 2 niet komen waar men moet zijn: hij verzuimt nooit; komt altijd"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar school moeten, en zeggen dat je ook gaat, maar ondertussen met je vriendinnen in de stad hangen. Dan verzuim je van school !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets niet doen wat van je wordt verwacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen antwoord op een gestelde vraag geven.
(ik verzuim dus niet..;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verzuimen doe je als je iets nalaat en dus niet (volledig) doet.
dat #iets# is een bepaalde verwachting (dan wel van jezelf, dan wel van anderen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je op je werk ziekmeld wordt dit ook verzuim genoemd: Ziekteverzuim.
Kom je gewoon niet opdagen heet het: ongeoorloofd verzuim.

Verzuim kan dus betekenen: niet zijn waar je hoort te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets wat je hoort te doen, niet doen. Dat is verzuimen.
Ziekteverzuim; dan ben je er niet door ziekte. Je moet dus werken, maar moet verzuimen vanwege je ziek zijn.

Verzuimen; nalaten, ontwijken, absent zijn, ontbreken, ontduiken, overslaan enz.