help mijn postvak loop vol met één en de zelfde mail.De mail is van postmaster.Met het onderwerp: Delivery status notification.

Wat is dit,wat moet ik hier mee?
Hoe kon ik er vanaf?Ik heb er al z'n vijftig verwijdert maar het blijft per tientallen komen.
Help

Toegevoegd na 21 minuten:
sorry,maar ik ben een beginner met de pc.
Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen bij hotmail?

Toegevoegd na 26 minuten:
Ja,in het postvak verzonden staan rare berichten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Een spammer verstuurt spams met jouw emailadres als afzender. Veel van die spamberichten worden naar niet-meer-bestaande adressen gestuurd, of de spamberichten worden door de ontvanger geweigerd. Daar krijg jij (de vermeende afzender) al die "postmaster notify" berichten van.

Het zijn feitelijk berichten die jou vertellen dat een mail die jij hebt gestuurd, niet kan worden afgeleverd bij de ontvanger. Dat jij die mail niet zelf hebt gestuurd, dat weet het ontvangende systeem natuurlijk niet.

Hoe komt dat nu? Twee mogelijkheden.

De eerste mogelijkheid is dat jouw mailaccount gehackt is. Dan kan de spammer inloggen, en gewoon uit jouw naam duizenden mails per dag versturen. Als dat aan de hand is, is de oplossing: je wachtwoord veranderen. Dan kan de spammer niet meer in je account komen en ben je van het probleem af.

De tweede mogelijkheid is dat de spammer zelf emails verstuurt, dus NIET vanaf jouw account, maar dat hij het afzender-adres vervalst. Hij heeft jouw mailadres als afzender gebruikt. Da's heel makkelijk, ik kan het ook, en iedereen die een beetje verstand heeft van computers kan het.

Als dat is wat er aan de hand is, is er niets dat je eraan kunt doen. Die spammer gebruikt jouw emailadres als afzender, en jij hebt pech, want alle foutmeldingen worden naar jou gestuurd.

Je zou hooguit een mailregel kunnen instellen die alle berichten met "postmaster notify" direct verwijdert, tenmiste, als jouw email die mogelijkheid heeft. Of je kunt je spamfilter leren dat het zulke berichten als spam moet zien, zodat je spamfilter die berichten in het vervolg tegenhoudt.

Toegevoegd na 18 minuten:

Naar aanleiding van je toevoeging:

Als er in jouw postvak Verzonden berichten staan die niet van jou afkomstig zijn, duidt dat er wel heel duidelijk op dat jouw account is gehackt.

Dat is dus de eerste mogelijkheid van de twee mogelijkheden die ik noem in mijn antwoord.

De oplossing is dan: je wachtwoord veranderen. Aan al die andere dingen, met spamfilters en mailregels, hoef je dan dus helemaal niet meer te denken - dat scheelt weer!
Cryofiel
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Is intussen niet meer van toepassing - zie de toevoeging op de vraag, en de toevoeging die ik daarna bij mijn antwoord heb geschreven.

Andere antwoorden (6)

Hey,
Misschien is het een optie om het onder ongewenst te plaatsen.. ? Daar kijk ik persoonlijk toch nooit en het staat daar al vol met spam mails,

Misschien is het ook handig om je computer :

Te formateren
Terug in de tijd te zetten

Hopelijk genoeg ideeën ??

Toegevoegd na 2 minuten:
Reden om te formateren of terug in de tijd te zetten :::

Het kan een virus zijn die er voor zorgt dat je de mails per 10 tallen binnen krijgt.. bij een formatatie of terug in de tijd zetting kan het afgelopen zijn... Zo niet hebben misschien anderen lezers een beter idee ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is je mail gehackt of een virus ofzo. Mijn zoon had het pas ook (hotmail)elke dag wel 50 mailtje van postmaster delivery enz. elke keer weg gooien maar ze bleven komen. Toen heeft hij zijn wachtwoord veranderd en daarna had hij geen last meer . dus zou dat even proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me net voor!
Waarschijnlijk is dat een mail die jezelf hebt verstuurd en dus niet aankomt. Misschien staan er in je postvak uit nog mails die hij steeds probeerd te versturen en waardoor je steeds die delivery failure krijgt, het betekend namelijk gefaald om af te leveren... Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt mij een aannemenlijk antwoord. In dit geval zou ik dan ook proberen om de verzonden items te wissen. +
Meteen je wachtwoord wijzigen. Je bent waarschijnlijk gehackt en ze versturen spam nu via je mail account. Dit heb ik ook gehad en wachtwoord veranderen hielp direct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfff ik snap niks van die min 1.
Heb je vandaag zelf een groot aantal mails verstuurd aan een grote groep mensen?

Zonee, kijk dan even bij je 'verzonden berichten' en kijk of je hier wat geks tussen ziet staan wat je zelf niet hebt verzonden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat had ik ook.
gwn verwijderen en negeren.
nu heb ik het niet meer!