Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

help mijn postvak loop vol met één en de zelfde mail.De mail is van postmaster.Met het onderwerp: Delivery status notification.

Wat is dit,wat moet ik hier mee?
Hoe kon ik er vanaf?Ik heb er al z'n vijftig verwijdert maar het blijft per tientallen komen.
Help

Toegevoegd na 21 minuten:
sorry,maar ik ben een beginner met de pc.
Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen bij hotmail?

Toegevoegd na 26 minuten:
Ja,in het postvak verzonden staan rare berichten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een spammer verstuurt spams met jouw emailadres als afzender. Veel van die spamberichten worden naar niet-meer-bestaande adressen gestuurd, of de spamberichten worden door de ontvanger geweigerd. Daar krijg jij (de vermeende afzender) al die "postmaster notify" berichten van.

Het zijn feitelijk berichten die jou vertellen dat een mail die jij hebt gestuurd, niet kan worden afgeleverd bij de ontvanger. Dat jij die mail niet zelf hebt gestuurd, dat weet het ontvangende systeem natuurlijk niet.

Hoe komt dat nu? Twee mogelijkheden.

De eerste mogelijkheid is dat jouw mailaccount gehackt is. Dan kan de spammer inloggen, en gewoon uit jouw naam duizenden mails per dag versturen. Als dat aan de hand is, is de oplossing: je wachtwoord veranderen. Dan kan de spammer niet meer in je account komen en ben je van het probleem af.

De tweede mogelijkheid is dat de spammer zelf emails verstuurt, dus NIET vanaf jouw account, maar dat hij het afzender-adres vervalst. Hij heeft jouw mailadres als afzender gebruikt. Da's heel makkelijk, ik kan het ook, en iedereen die een beetje verstand heeft van computers kan het.

Als dat is wat er aan de hand is, is er niets dat je eraan kunt doen. Die spammer gebruikt jouw emailadres als afzender, en jij hebt pech, want alle foutmeldingen worden naar jou gestuurd.