Er zit een insect in mijn monitor. Hoe krijg ik die eruit?

Er zit sinds vandaag een insectje in mijn monitor. Ik weet niet hoe hij er is beland, maar hij zit in een flatscreen, tussen de lichtgevende kristallen en de glasplaat.

Hij leeft nog en ziet eruit als een bewegende 'dode pixel'. Ik ben bang dat als hij doodgaat, hij blijft zitten en zo een eeuwige 'dode pixel' blijft.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit beestje eruit kan krijgen? O ja, de monitor openmaken lijkt me niet echt een optie, er zijn geen zichtbare schroeven, en ik denk dat alleen de fabrikant dit kan.

Toegevoegd na 1 dag:
Het probleem lijkt zichzelf inmiddels opgelost te hebben: van het beestje is geen spoor meer te bekennen. Bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, dat soort van debugging-tools zie je niet zo vaak meer, geloof ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jeetje, antimuggenspray
helpt wel eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh jee...een echte 'bug'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, mijn antwoord (die ik uit schaamte snel heb verwijderd) sloeg natuurlijk echt nergens op. What was I thinking? :$
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt dus echt een bug in je computer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha nog nooit van gehoord!!
Je zou ook een vliegenmepper kunnen pakken maar ja daar wordt je scherm niet beter van.

Antwoorden (5)

Als er nog garantie op zit, zou ik er gewoon mee naar de winkel gaan. Vermoedelijk krijgen zij hem wel open, en strikt genomen zouden er geen beestjes tussen moeten mogen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is wel een heel bijzondere vraag!!!
Misschien dat het helpt om het scherm even in de zon te zetten, maar ik weet niet of dat schadelijk is.
In de zon zal het al gauw te warm worden voor deze gemene onderkruiper.(Tussenkruiper)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent niet de enige. (zie bron)
Hopen dat ie uit het zichtbare gedeelte kruipt voor ie doodgaat.
Ik vrees dat dit geen garantiekwestie is, er is gewoon een beestje door de ventilatieopeningen naar binnen gekropen.
Mocht ie wel doodgaan op een zichtbare plek, voor een handige dhz-er is een scherm altijd open te maken.
Het is vaak even zoeken, maar het kan.
AWM
14 jaar geleden
Ik heb dat ook gehad, maar het beestje is vanzelf weggegaan : S Maar ik denk niet dat hij, als hij doodgaat op midden op het beeldscherm bijvoorbeeld blijft zitten, dan zal hij wel naar beneden vallen en niet meer zichtbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt sterk van je monitor af (merk en type) of, en zo ja hoe, je zo'n insect er uit kunt krijgen.

Kijk eens goed rond op de website die ik bij de Bron noem. Daar vind je ongelooflijk veel informatie over monitoren - en ook heel specifieke informatie over het weren van insecten uit monitoren, dan wel het verwijderen van insecten die er reeds in zijn gekropen.

(De Bron heeft zowel Duitse als Engelse pagina's. Indien enigzins mogelijk, moet je de Duitse pagina's bekijken - die zijn veel uitgebreider dan de Engelse.)