Ik heb een paar foto's en dat zijn GIF bestandjes.

Ik wil de foto's een andere naam geven, maar dan krijg ik de vraag:
Door het wijzigen van de extensie wordt het bestand mogelijk onbruikbaar.
Hoe komt dit??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Daar is een heel simpel antwoord op en ik zal het in jip en janneke taal uitleggen: Je bestand is een GIF bestand. Zo werd hij genoemd, toen hij werdt gemaakt. Met bijv. Paint, kan je de naam "tijdens het opslaan" een andere extensie geven. Extensie = de naam van je bestand: dat kan zijn GIF, JPEG, BMP en nog véél meer. Het is het soort bestand wat je afbeelding voorstelt. Beetje vergelijkbaar met "alle apen heten apen, ze zijn er alleen wel in alle soorten en maten". En een aap wordt geen olifant, hoe graag je dat ook zou willen. Dus, als je de naam veranderd en hij heet bijvoorbeeld naam_van_hetplaatje.gif En je klikt erop en je wilt alles veranderen inclusief wat achter .gif staat, dan krijg je inderdaad deze waarschuwing. Je wilt alleen de náám van het bestand veranderen en NIET de naam van de EXTENSIE. Dus verander je naam_van_hetplaatje.gif in nieuwe_naam.gif En je ziet: geen waarschuwing! Volgende keer dus alleen wat vóór de punt staat wijzigen ;)

Omdat de computer ze dan niet meer herkend. Als je ze een andere naam geeft en achter de punt de .gif extensie laat staan, dan is er niets aan de hand.

"mogelijk" onbruikbaar is precies zoals het er staat en hiermee wordt bedoeld dat je elke (nieuwe) naam aan elke foto "mag " geven zolang alles wat achter het puntje staat zó blijft. In dit geval gif. Om op dat "mogelijk " terug te komen nog kort het volgende. In bepaalde gevallen kunt U de extensie door een fotobewerkingsprogramma ( laten) veranderen . Er zijn bijvoorbeeld websites,waar je een profiel kunt maken- zoals hier op GV bijvoorbeeld- en waar je een afbeelding/foto kunt zetten. Zo kun je dan tonen hoe U er uitziet. Als men dan eist,dat het een BMP extensie moet zijn ,dan kan die foto van Uzelf met bijvoorbeeld de naam Ik.gif zonder probleem verandert worden in Ik.bmp. waarmee deze foto dan geschikt is om te gebruiken op die bewuste website. Als het veranderen dient plaats te vinden geeft men dan aan bij "opslaan als" Ik.bmp (met het scrollwieltje naar beneden en aanclicken,welke gewenst is. Groet:Zoekertje

je kan wel van .gif bestanden een .jpg bestanden maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100