Hoe kun je weten of een Twitter account van een celebrity echt van hem/haar is?

Vaak als ik een bekende persoon op twitter zoek zie ik tientallen namen die erop lijken. Hoe weet ik dat die account echt van hem/haar is en niet van een fan o.i.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Bij Amerikaanse celebrities zie je vaak een blauw vinkje staan bij een van de gevonden accounts. Dat staat voor 'verified' en dan mag je ervan uitgaan dat dat de echte persoon is (voor zover het hem/haar werkelijk is). Bij personen waarbij geen account met een vinkje te vinden is (minder bekende mensen of mensen zonder twitter). Zou je door middel van de officiele site van die persoon of evt. interviews erachter kunnen komen. Misschien is er iets op google of op nieuwssites te vinden? Ook kan je zien of een andere celebrity (waarvan je weet dat het account echt is) hem/haar mentioned. Je kan er dan vanuit gaan dat hij/zij wel weet of dat account echt is. Anders zal je volgens mij niet zeker kunnen weten of het een nepaccount is of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij echt beroemde mensen staat er boven hun account een blauw met wit vinkje, met "verified account" erbij. Maar mensen die wat minder beroemd zijn krijgen dit vinkje niet.