Hoe kan ik weer een trema maken op mijn laptop?

Sinds vorige week lukt me niet meer op een trema te maken (voorheen had ik er geen enkel probleem) mee. Nu verschijnt er bijv. al " voordat ik een klinker/letter heb ingetikt. CTRL + Shift werkt ook niet en mijn toetsenbord staat ingesteld op Verenigde Staten (internationaal)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.9K

Het beste antwoord

Misschien is de tijd waarbij de volgende letter verschijnt als je de toets ingedrukt houdt erg kort, dan 'ziet' de laptop dat alsof je 2 keer " indrukt en dan komt er ook " te staan ipv ï. Dat kun je veranderen bij instellingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe verander je dat? want bij zonder shift krijg ik ook gewoon: 'e
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het uit m'n hoofd dus misschien klopt het niet helemaal: configuratiescherm > hardware > toetsenbord > rechtermuisknop eigenschappen > en dan ergens een balkje naar rechts verschuiven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yes, hij doet het weer! é ë
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi zo :)

Andere antwoorden (3)

ik doe altijd shift+ de toets naast de Enter en dan de e

Toegevoegd na 3 minuten:
probeer eens ALT +137
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat doe/deed ik ook altijd, maar als ik het nu doe krijg je: "e
Dit gebruik ik vaak. Kwam ik toevallig tegen en vond ik zo handig. Het is in alle talen dus je kan de alles gebruiken wat je nodig hebt. Ik gebruik het regelmatig.
Je weet dat je voor kopieren ctrl C + dan ctrl V voor invoegen moet gebruiken he? Je kan dus ook letters van de andere talen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je toetsenbord is zeer hoogstwaarschijnlijk inderdaad VS-international ($ op de 4, € op de 5), maar je taal is niet langer Nederlands... Je moet zorgen dat je invoertaal Nederlands is (of in jouw geval: weer wordt).