Ik heb onlangs van iemand een tweedehands Minolta Dimage G500 digitale camera gekregen met 5.0 mega- pixels. Ik heb Windows Vista.

Windows Vista wordt niet in de gebruiksaanwijzing vermeld als geschikt voor deze camera. Kan ik dan toch mijn foto's op de pc zetten?
Er ontbreekt ook een snoertje om foto's op de pc te kunnen zetten. Wat voor snoertje heb ik hiervoor nodig?
Alvast dank voor uw reacties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In de specificaties van de camera lees ik dat hij als geheugen een sd-kaartje gebruikt. Dat is een 'vierkantig' geheugenkaartje waar eigenlijk elke moderne computer wel een ingebouwde lezer voor heeft.

Ergens in de camera zit dus een klepje waar dit kaartje achter zit. Waarschijnlijk moet je er op drukken om het kaartje er uit te krijgen. Als je het kaartje vervolgens in je computer stopt, krijg je hem te zien in je windows verkenner en kun je de foto's gewoon kopiëren naar een mapje in je eigen computer, zonder dat je daarvoor een speciaal snoertje of speciale software nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het kaartje gevonden. Ik ga het dus proberen. Ik hoop wel dat mijn pc niet te oud is, dat is nl. ook al een tweedehandsje. Bedankt voor het antwoord.

Andere antwoorden (1)

Dimage G500 heeft wel een eigen tupe kabel te vinden op martkplaats zie bron.

Voor de rest is het aansluiten en camera aanzetten om de foto's over te zetten als ik het goed heb.