Maakt de veilige modus mijn laptop langzaam?

mijn laptop is de laatste tijd heeeeel traag,ik heb overbodige prog en andere troep verwijderd dat scheelt wel iets.
Nu zie ik dat onderop in de balk staat vermeld'veilige modus is ingeschakeld' kan dat ook de werking vertragen?
werk met vista.

Toegevoegd na 1 uur:
tabblad internet options/security staat het vakje voor veilige modus ingeschakeld 'aangevinkt'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee. De veilige modus schakelt alle programma's uit die niet noodzakelijk zijn. Heel basic dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veilige modus maakt de boel juist sneller, als je Windows in veilige modus opstart worden verschillende opties uitgeschakeld zodat je problemen op kan lossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je gewoon gaat werken in veilige modus. Veilige modus is bedoeld voor foutopsporing en vaak zijn videoacceleratie en bepaalde drivers uitgeschakeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoek eens uit waarom je laptop in veilige mode staat! Soms is er een probleem met een device driver (stuurprogramma). De veilige mode kan ook veel langzamer zijn als er een standaard Vga driver draait ipv bv een geavanceerde NVidia driver...