Hoe het het zwart/witte blokje achterop het venz hagelslag pak?

Met je webcam kun je zo'n 'vierkantje' scannen en dan kun je een game spelen maar ik weet de algemene naam voor zo'n 'zwart/wit blokje' niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, dit is geen QR-code, lees maar: http://ingmarbladertenschrijft.blogspot.com/2010/11/een-pak-hagelslag-als-afstandsbediening.html.

QR-code ziet er anders uit, zie Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/QR_code

Toegevoegd na 57 seconden:
Oftewel: je kan dit niet scannen maar je gebruikt het om met je Webcam een een of ander spel te spelen op de site van Venz.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier zie je het werkend: http://games.venz.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorige week zag ik aan de ontbijttafel dat bovenstaande QR-code op het pak hagelslag stond. Uit je eigen bron, dan is het toch een QR code of ben ik nou gek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is geen QR-code. Zie de Wiki over QR, QR heeft een speciale vorm. Net zoals de streepjescode: die heeft ook een speciale vorm. Dit is een eigen ontworpen code door Venz en dus geen QR-code. De code verwijst ook niet naar een site oid als hij gescand wordt door mobiele telefoons, het is een code die voor de webcam wordt gebruikt om dat spel te spelen. Dat is dus iets wezenlijk anders... (ik heb me ooit verdiept in QR dus ben heel erg zeker van mijn zaak in deze)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens zie je ook dat het 'nep' is, je herkent duidelijk dat letters F L A R in de code en dat is bij QR in principe nooit het geval...

Andere antwoorden (2)

Een QR-code.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit is GEEN QR-code. Zie mijn antwoord.
Dat noemen ze AR (Augmented Reality). Ik heb meerdere games op m'n iPhone die ook met AR techniek werkt, heel erg gaaf en werkt erg goed!