Kan de brander/lezer/lens van mijn bijna nieuwe Imac krassen maken op dvd's/cd's?

Ik brand voor mijn werk vaak DL-DVD's. Sinds een poosje komen er krassen op die DVD's. Ook als ik een DVD wil lezen. Mijn computer leest steeds minder goed, spuugt een DVD er vaak direct weer uit. Het zijn krasjes die constant op dezelfde plaats terug komen in eenzelfde patroon. Ik stop de DVD's heel voorzichtig in de gleuf, dus daar kan het probleem niet liggen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja dat zou kunnen. Ik zou even een lege DVD pakken goed controleren of ie netjes is, die dan branden en een paar keer lezen/ejecten en hem steeds weer terugduwen. Als je na aantal keer hem eruit haalt en er zitten krassen op heb je zekerheid. Daarna zou ik even contact opnemen met Apple.

Zijn jouw dvd niet krom, ik zelf heb dat ook een keer gehad bij mijn imac, toen had ik goedkoope dvd gekocht en kreeg er ook krassen op, mede doordat je een staande brander hebt en dan een zwabberende dvd krijg je sneller last hiervan. Probeer het eens met een gekochte cd (wel eentje die je niet meer zo leuk vindt) waarschijnlijk zie het euvel hier niet bij! Succes ermee

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100