Als ik me laptop opstart is alles gewoon goed maar als ik me account aanmeld word het beeld ineens heel donker. Weet iemand waaraan dit kan liggen?

Het beeld is goed vanaf het aanzetten tot het scherm waar je de gebruikersaccounts ziet. En zodra ik me account aanmeld word het beeld ineens donker.. Weet iemand hoe dit kan? Alvast bedankt voor de hulp.

Toegevoegd na 19 minuten:
Als het beeld donker word, word het zo donker dat ik bijna niks meer kan zien. Kan dat dan nog steeds met energie instellingen te maken hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Op jouw gebruikersaccount is misschien een zuinig energieschema ingesteld, dan is het beeld donkerder om energie te sparen. Gebruik je je laptop meestal met de stekker in het stopcontact of los? Ik heb zelf mijn laptop zo ingesteld dat hij gewoon stroom verbruikt als hij ingeplugd is, en zuinig aandoet (het scherm wordt dan donkerder) als ik hem los gebruik.

Misschien laad hij pas je instellingen als je inlogt. Daarvoor niet want hij wil eerst kijken wie achter de computer zit en zijn voorkeuren. Je kunt het beste kijken naar de instellingen als je ingelogd bent en misschien ze te resetten.

In de taakbalk heb je rechtsonderin een logo staan van een batterij (en als hij aan het stopcontact hangt een stekkertje erbij). Als je hierop klikt krijg je de mogelijkheid om de helderheid van het beeldscherm in te stellen. Je kunt het beeldscherm dan lichter instellen onderaan het nieuw geopende scherm. Voor het definitief instellen van een helder beeldscherm klik je op het actieve energiebeheerschema (gebalanceerd of energiebesparing). Hierin kun je de standaard helderheid van de laptop op de accu of op de netstroom instellen.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100