Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het waar dat hackers die een groot virus ooit uit hebben gebracht, na het oppakken, echt voor de FBI kunnen gaan werken?

Zoiets hoorde ik, lijkt me best cool als dat echt kon.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
639

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als het waar is (vraag ik me af) dan is dat omdat zo'n hacker kennelijk veel verstand van zaken heeft en in systemen de zwakke plekken kan vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is waar. Een aantal hackers die elke beveiliging wisten te kraken zijn door de overheid in dienst genomen. Als je ze niet kan verslaan kun je ze beter aan je zijde hebben is dan het idee. Dat is niet alleen in Amerika zo maar bij een heleboel geheime diensten en grote instanties in de wereld ook.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb een site voor je gevonden als voorbeeld http://www.security.nl/artikel/29514/Black_Hat_hacker_in_dienst_Amerikaanse_overheid.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeger wel, tegenwoordig niet meer.
de makers van een groot virus worden tegenwoordig berecht als criminelen (tenzij dit virus is gemaakt in opdracht van de overheid, denk aan een virus dat de iraanse kernreactoren plat legde).

de meeste hackers zijn in dienst van overheden en bedrijven.
voor bedrijven testen ze netwerken van deze bedrijven.
een hacker word als het ware ingehuurd om de systemen te testen op zwakheden.
voor de overheid zijn hackers een soort spionen. deze hackers saboteren andere overheden of proberen informatie te stelen (de chinezen , israeliers, fransen en amerikanen hebben elk duizenden hackers in dienst voor deze zaken).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding