Wat is de winst van zoveel verschillende online zoekmachines?

Je kent het vast wel, als je iets op internet wil opzoeken ga je meestal naar een zoekmachine (google, yahoo). Onlangs is ook Bing erbij gekomen. Nu vraag ik me af wat daarbij gewonnen wordt. Uiteindelijk verschilt het zoekresultaat niet (echt) van elkaar want meer documenten over je zoekterm zijn er gewoon niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoi , klopt g.v. 'er want elke zoekmachine heeft zijn eigen selectie methode ( die onderhevig kan kan zijn aan allerlij belangen ( ook commercieele) ). Dus ik zoek met 20 eng. en trek daar de G.G.D uit. m.vr.gr. . ... dirk ... Toegevoegd na 1 minuut: daar is ook een prgr.'tje voor.

Dat maakt het vinden van specifieke informatie eenvoudiger. Voor films ga ik naar youtube (zoek machine) voor internet sites naar google. En voor algemene zoek vragen gebruik ik Copernic (meta zoek programma). En met kartoo.com zie ik onderlinge verbanden en dat is soms ook nuttig. Kortom, elke zoekmachine heeft zijn eigen doelgroep.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100