Hoe zet je een computer in elkaar en welke onderdelen heb je nodig?

Hoe weet je welke onderdelen je nodig hebt? Ik wil graag mijn computer zelf in elkaar zetten. moet nog wel onderdelen kopen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Koop een compter haal em uitelkaar en zet em weer in elkaar. Leuk voor beginners ( zoals jij waarschijnlijk :>)

Je hebt ook computer configuraties websites. Geloof dat alternate een pc builder online heeft kin je precies zien wat erin moet en op elkaar past

Beste optie is voor jou om hem door een ander in elkaar te laten zetten (of iig de onderdelen te bestellen). Nodig: Moederbord Processor (+koeler) Videokaart (geluidskaart als er niet 1 is ingebouwd op je mobo) Harde schijf Dvd speler/brander Voeding Pc kast (+koeler / ventilator) Beeldscherm Muis + toetsenbord Alle kabels Operating Software (Windows, Linux, etc) Laat het controleren door iemand, of alle onderdelen passen (fysiek en technisch)

je moet zorgen voor een moederbord met hierbij het juiste geheugen op de juiste frequentie. hetzelfde geld voor de socket, deze moet op het moederbord hetzelfde zijn als de processor. vervolgens moet je kijken hoeveel schijfruimte je wilt en branders/cardreaders. daarna kijk je hoeveel watt dit zal gaan verbruiken en hierop selecteer je de juiste voeding. hierna moet je kijken welke kast met form factor je nodig hebt voor het moederbord, videokaart en de voeding. ik raad je aan om gewoon via de tweakers pricewatch een systeem samen te stellen. vervolgens kan je deze dan uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. of later zelf een extra schijf inbouwen of geheugen upgraden.

Bronnen:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/713/des...
http://www.gistron.com/configurator.php?ac...
pcbuilder.alternate.nl/

Vrij simpel, heb ik ook gedaan. Een behuizing met een voeding die sterk genoeg is om alles aan te kunnen, daarna een moederbord, een processor voor de bijpassende socket, geheugen en een hardeschijf! Video-, geluids- en netwerkkaart als deze niet ingebouwd zijn op je moederbord en verder een scherm en wat invoer delen: muis & toetsenbord! Wat wil je precies bouwen?

Ik denk dat je het beste eens langs kan gaan bij een Mycom winkel, die kunnen je advies geven over hoe en wat met een pc, en ze zijn niet heel duur qua onderdelen in vergelijking met bijv alternate, en je kan daar een pc voor 100 euro in elkaar laten zetten. Ik zelf ben altijd zeer tevreden geweest over de Mycom.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100