Hoe zet je een computer in elkaar en welke onderdelen heb je nodig?

Hoe weet je welke onderdelen je nodig hebt? Ik wil graag mijn computer zelf in elkaar zetten. moet nog wel onderdelen kopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Koop een compter haal em uitelkaar en zet em weer in elkaar. Leuk voor beginners ( zoals jij waarschijnlijk :>)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook computer configuraties websites. Geloof dat alternate een pc builder online heeft kin je precies zien wat erin moet en op elkaar past
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip, Alternate heeft inderdaad een hele goeie pc-bouw-hulp op z'n website. Al bestel je er niks, zo zie je wel wat er minimaal in een pc thuishoort. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien even de link naar de pc builder plaatsen: http://pcbuilder.alternate.nl
Beste optie is voor jou om hem door een ander in elkaar te laten zetten (of iig de onderdelen te bestellen).
Nodig:
Moederbord
Processor (+koeler)
Videokaart
(geluidskaart als er niet 1 is ingebouwd op je mobo)
Harde schijf
Dvd speler/brander
Voeding
Pc kast (+koeler / ventilator)
Beeldscherm
Muis + toetsenbord
Alle kabels
Operating Software (Windows, Linux, etc)

Laat het controleren door iemand, of alle onderdelen passen (fysiek en technisch)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou d'r ook nog wat geheugen in stoppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, wist dat ik wat vergeten was.
je moet zorgen voor een moederbord met hierbij het juiste geheugen op de juiste frequentie.
hetzelfde geld voor de socket, deze moet op het moederbord hetzelfde zijn als de processor.
vervolgens moet je kijken hoeveel schijfruimte je wilt en branders/cardreaders.

daarna kijk je hoeveel watt dit zal gaan verbruiken en hierop selecteer je de juiste voeding.

hierna moet je kijken welke kast met form factor je nodig hebt voor het moederbord, videokaart en de voeding.

ik raad je aan om gewoon via de tweakers pricewatch een systeem samen te stellen.
vervolgens kan je deze dan uit elkaar halen en weer in elkaar zetten.
of later zelf een extra schijf inbouwen of geheugen upgraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrij simpel, heb ik ook gedaan. Een behuizing met een voeding die sterk genoeg is om alles aan te kunnen, daarna een moederbord, een processor voor de bijpassende socket, geheugen en een hardeschijf! Video-, geluids- en netwerkkaart als deze niet ingebouwd zijn op je moederbord en verder een scherm en wat invoer delen: muis & toetsenbord!

Wat wil je precies bouwen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
compatibiliteit van verschillende onderdelen niet onderschatten !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, als je zomaar wat onderdelen koopt en denkt dat dat wel aan elkaar te knopen is, kom je mooi bedrogen uit!
Ik denk dat je het beste eens langs kan gaan bij een Mycom winkel, die kunnen je advies geven over hoe en wat met een pc, en ze zijn niet heel duur qua onderdelen in vergelijking met bijv alternate, en je kan daar een pc voor 100 euro in elkaar laten zetten. Ik zelf ben altijd zeer tevreden geweest over de Mycom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zo eens een greep gedaan uit enkele artikelen bij Mycom, maar het verschilt niks qua prijs met Alternate. Daarnaast zijn de assemblagekosten bij Alternate maar 50 euro. Samen met de uitstekende pc builder tool van Alternate, raad ik toch echt eerder Alternate aan.