Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe scan ik bladmuziek in zodat ik de noten kan bewerken? Mij lukt het niet...

Ik heb het muziek notatieprogramma PrintMusic 2004 en een HP scanner. En ging aldus te werk: document scannen/ zwart-wit/ 300 dpi/ TIFF (*tif) en ongecomprimeerd). Ik doe alles volgens de handleiding maar het probleem is volgens mij dat het notatieprogramma vraagt om een TIF-bestand en ik dat niet kan maken, wel TIFF... Wie scant ook muziek en weet raad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

TIF of TIFF is hetzelfde, de 3 letterige extensie stamt nog uit de DOS periode toen je niet meer dan 3 letters voor de extensie kon gebruiken. Ongecomprimeerd is een prima idee, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt. Ik heb even gegoogled en het lijkt erop dat de TIFF ook echt zwart/wit moet zijn, dus zonder grijstinten! Het zou daar dus aan kunnen liggen.

Een andere methode is om Irfanview te gebruiken om een (kleuren)scan van de HP om te zetten naar zwart/wit TIFF. De menu-optie Image->Decrease Colour Depth->2 colours kan hiervoor gebruikt worden, dan weet je zeker dat het echt zwart/wit is.
(Lees meer...)
gvrox
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je antwoord! Maar wat is Irfanview?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wacht, ik heb toch even gegoogled en hoop dat ik er uit kom...
gvrox
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je http://www.irfanview.com/ gevonden hebt dus :) Er is ook een Nederlandse taalmodule voor, maar zelf gebruik ik die niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Gvrox, ik het een keer downloaden en uitproberen, bedankt

Andere antwoorden (1)

Zoals U het e.e.a. beschrijft,lijkt het softwareprogramma Printmusic 2004 problemen met het herkennen van Uw bestanden.
Het enige,wat U nog zou kunnen proberen is op de Hp website te zoeken of de drivers van Uw scanner nog up-to-date is.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/siteHome?lc=nl&dlc=nl&cc=nl

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing