iMac maakt tijdens het branden van een DVD een keihard geluid, hoe kan dit?

Ben een DVD'tje aan het branden, gaat altijd goed.. Maar nu maakt hij een keihard geluid! Alsof de DVD heel hard aan het draaien is.. het lijkt wel op het geluid van een boor (weliswaar ietsje zachter.. maar toch, kan niet goed zijn dit!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je er anders geen last van hebt, dan zou ik een andere dvd proberen, heeft die hetzelfde probleem, dan is er iets mis met de drive. Al helemaal als het afspelen van cd's en dvd's ook meer geluid maakt dan anders.
Mijn iMac maakt in ieder geval geen bijzondere geluiden tijdens het branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mogelijk zou U eens de laagste brandsnelheid kunnen aangeven. ( bijv. op 4 of 8 ) Mocht dit met Uw huidige brandsoftware niet in te stellen zijn ,dan is CDBurnerXP een prima optie,want hiermee zijn diverse brandsnelheden/mogelijkheden op te geven.

http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/CDBurnerXP+cd+en+dvd+brander

Lees hoe te installeren even uitvoerig op deze website,anders installeert U extra zaken die niets met het brandprogramma te maken hebben.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal maken dvd branders wel zo'n boorachtig geluid. Ik heb ook bij mijn eigen gemerkt dat dit veel harder is tijdens het branden als tijdens het spelen van dvd's. Als je dat geluid raar vind moet je eens naar een xbox 360 luisteren, die maakt echt een raar hard geluid tijdens het spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal maakt hij ook wel een geluid, maar dit was wel heel extreem!