Ik ben bezig een webserver op te zetten met IIS 7, deze is van buitenaf niet bereikbaar, wat hier tegen te doen?

Hallo, ik ben bezig een webserver op te zetten met IIS 7, maar deze is niet te benaderen van buitenaf. Poort 80 staat open (ingesteld via de router) en de firewall staat uitgeschakeld op de server, maar toch werkt deze niet. Wat kan ik doen om de server toch vanaf een ander netwerk te kunnen benaderen? De router betreft een Speedtouch 780 en de provider is KPN.

Toegevoegd na 2 uur:
Nog even helder: op de router is alles goed ingesteld, er wordt verwezen naar het interne IP-adres van mijn server en poort 80 staat open. Toch kan ik extern geen website oproepen op de server, maar intern binnen het netwerk lukt dit wel

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Staat dit allemaal goed?: Je lokale ipadres en het adres van je router zijn vaak niet hetzelfde adres. In een externe DNS server geef je je ipadres van de router op als het adres waar je website aan verbonden is. Op je router geef je vervolgens aan, zoals al in eerdere reacties is gezegd, waar verkeer op poort 80 naar doorgezet moet worden: het lokale adres van je webserver.

Is je router moet je wel aangeven dat het verkeer voor poort 80 doorgesluisd moet worden naar jou PC, dus naar een intern ip-adres.

Je moet ook de juiste ip4 instellingen hebben. Zie portforward.com voor een duidelijke uitleg.

De poort alleen openzetten is niet genoeg. Men moet op jouw lokale IP-adres terecht komen. Gebruik de commandoregel (Uitvoeren -> 'cmd' intypen) en typ 'ipconfig'. Nu zie je een ip-adres dat waarschijnlijk jouw lokale adres is (vaak beginnend met 192.168). Nu moet je in de router aanpassen dat poort 80 (en andere poorten die IIS 7 gebruikt) doorgestuurd worden naar jouw lokale ip-adres. Denk om UDP en TCP!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100