Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben bezig een webserver op te zetten met IIS 7, deze is van buitenaf niet bereikbaar, wat hier tegen te doen?

Hallo, ik ben bezig een webserver op te zetten met IIS 7, maar deze is niet te benaderen van buitenaf. Poort 80 staat open (ingesteld via de router) en de firewall staat uitgeschakeld op de server, maar toch werkt deze niet. Wat kan ik doen om de server toch vanaf een ander netwerk te kunnen benaderen? De router betreft een Speedtouch 780 en de provider is KPN.

Toegevoegd na 2 uur:
Nog even helder: op de router is alles goed ingesteld, er wordt verwezen naar het interne IP-adres van mijn server en poort 80 staat open. Toch kan ik extern geen website oproepen op de server, maar intern binnen het netwerk lukt dit wel

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Intern (dus achter je router) is de server wel vanaf een ander station te bereiken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Intern binnen het netwerk werkt het perfect, maar extern is een probleem. Welke pc ik ook probeer binnen het netwerk, het werkt. Maar op het moment dat ik het extern via een ander netwerk probeer lukt het niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet je computer nog wel even vertellen dat de buitenwereld jouw PC op mag. Zoals ik al zij moet je daarvoor je IPv-4 instellingen wijzigen. Dat doe je zo: Ga naar je netwerkcentrum en klik met je rechtermuis op LAN-verbinding en kies eigenschappen. Daarna zie je internet protocol versie 4 (TCP/IPv-4)
Klik hierop en kies eigenschappen. Nu ga je naar start > uitvoeren en typ in cmd (zodat je een zwart venstertje krijgt. Typ hier in ipconfig en toets enter. Nu vul je bij je IPv-4 instellingen in wat je in het zwartje venstertje ziet. Zie hiervoor ook http://portforward.com/networking/staticip.htm Dan sla je de instellingen op en zou het moeten werken.
Denk er wel om dat je een LAN (kabel) verbinding moet hebben, en geen WAN (Wireless).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is exact wat ik gedaan had, maar helaas werkte dit niet. Op deze wijze had ik alleen binnen het lokale netwerk verbinding, maar vanaf een ander netwerk had ik geen verbinding, terwijl poort 80 wel open stond en de server een vast IP-adres had. Het is moeilijk om uit te zoeken in welke hoek ik dit moet zoeken. Of er is iets mis met de website die ik in de lucht wil gooien of er is wellicht iets in de router nog niet goed geconfigureerd (nog een firewall die ik over het hoofd gezien heb??). In ieder geval heb ik het tot nog toe niet op kunnen lossen. Maar alsnog bedankt en als er mensen zijn die wellicht nog een oplossing weten hoor ik het graag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Staat dit allemaal goed?:
Je lokale ipadres en het adres van je router zijn vaak niet hetzelfde adres.
In een externe DNS server geef je je ipadres van de router op als het adres waar je website aan verbonden is.
Op je router geef je vervolgens aan, zoals al in eerdere reacties is gezegd, waar verkeer op poort 80 naar doorgezet moet worden: het lokale adres van je webserver.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is je router moet je wel aangeven dat het verkeer voor poort 80 doorgesluisd moet worden naar jou PC, dus naar een intern ip-adres.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb ik gedaan, maar toch het lukt niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou naar https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 kunnen gaan om zeker te weten dat je poort 80 open staat. Klik op die website op Proceed en dan op "Common ports". Een aantal poorten, waaronder 80, wordt dan getest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit had ik eerder ook al gedaan, maar dit mocht niet baten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe zo "mocht niet baten"? Was poort 80 wel of niet bereikbaar?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij gaf aan dat poort 80 wel bij mij open stond, maar toen ik extern een website wou benaderen op mijn webserver lukte mij dat niet.
Je moet ook de juiste ip4 instellingen hebben. Zie portforward.com voor een duidelijke uitleg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De poort alleen openzetten is niet genoeg. Men moet op jouw lokale IP-adres terecht komen. Gebruik de commandoregel (Uitvoeren -> 'cmd' intypen) en typ 'ipconfig'. Nu zie je een ip-adres dat waarschijnlijk jouw lokale adres is (vaak beginnend met 192.168). Nu moet je in de router aanpassen dat poort 80 (en andere poorten die IIS 7 gebruikt) doorgestuurd worden naar jouw lokale ip-adres. Denk om UDP en TCP!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing