In OSX heb je tijdens het typen een aantal sneltoetsen om het typen van dergelijke toetsen te versimpelen. Mede ook omdat wij in Nederland vrij weinig gebruik maken van trema's en andere toevoegsels aan letters.

De 'ë' doe je bijvoorbeeld door Alt + u en dan de e in te drukken en andere combinaties/sneltoetsen vind je in de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien heb je hier iets aan?

1) Ik heb in de systeemvoorkeuren >> landinstellingen alleen de Nederlandse taal nu geselecteerd. 2) En onder het tabje 'invoermenu' nu aangevinkt: 'Toon invoermenu in menubalk'. 3) Vervolgens stond er een Nederlands vlaggetje in de menubalk. 4) En daar kon ik gaan naar 'Toon toetsenbordweergave'. 5) En er verschijnt een toetsenbord. 6) Houd ik Alt ingedrukt, dan verschijnen alle accenten, ˚ (onder de K, voor ˚C of ˚K. en onder de e zit ‰, en nog veel meer).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je het zeker dat het je over een Mac hebt, en niet over een Windows computer?
Met alt ingedrukt houden en u intikken, vervolgens de letter waar je de trema op wilt hebben, een accenttekentje zit bij alt e