De eerste computers waren niet van MAC nog van Microsoft. Deze kwamen uit het midden oosten en staan ver van de huidige computers af. Dit waren namelijk tel ramen.

De eerste 'bekende' computer komt van Microsoft, en door de programmering van het besturings systeem raakte APPLE geinspireerd een eigen besturings systeem te schrijven.
En de eerste Personal Computer (PC) is gelanceerd door IBM vanwege het grote succes dat de computers boekten.
En hierna kwam als PC Compaq.

Apple was er met de computers dus wel vroeg bij, maar op geen enkel vlak (in de geschiedenis) de eersten.
Tegenwoordig is dat bij Apple wel anders, denk hierbij aan de Ipod, Iphone en momenteel de Ipad. Dit zijn toch allemaal revolutionairen apparaten van apple en ook veel bekender als de computers van Apple.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het algemeen is het vrij moeilijk om zo maar vast te stellen "wat wat nu de eerste computer". In zijn algemeen nemen we aan dat IBM de eerste was, maar ook daarvoor bestonden er al diverse mechanische administratie verwerkingssystemen. Ik heb nog gewerkt met ponskaarten en schreef dan zogenaamde "ponsconcepten" welke dan via een lezer ingelezen werden. Daarna heeft IBM de eerste PC uitgebracht (Personal Computer) welke standalone kon draaien en een door Microsoft ontwikkeld besturingssysteem had, het wereldbekende DOS (Disk Operating System) waarmee gegevens op een HD (Hard Disk) konden worden weggeschreven en beheerd. Dit is tot op de dag van vandaag nog steeds in gebruik, daaiend in een "schil" onder de naam "windows". Ongetwijfeld zullen er op mijn verhaal wel verfijningen c.q. aanvullingen gemaakt kunnen worden, maar in grove lijnen is dit de geschiedenis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedoeld PC als Persoonlijke Computer: IBM.

Bedrijven als phillips, Siemens At&T maakte al in de jaren 60 en 70 computersystemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ff goed lezen "maar ook daarvoor bestonden er al diverse mechanische administratie verwerkingssystemen." ook dit waren computersystemen. IBM heeft van af het begin de kar getrokken en heeft ook de eerste PC op de markt gebracht, waarna vele clones zijn verschenen.